سهام رایتل واگذار می‌شود

رایتل
لست سکند

پس از اینکه سهام شستا امروز با شور و هیجان زیادی در بورس عرضه شد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از واگذاری رایتل و سایر شرکت‌های زیرمجموعه شستا تا پایان سال خبر داد.

به گزارش کاماپرس، محمد رضوانی‌فر ضمن تاکید بر سیاست شفاف‌سازی شستا ، از تداوم واگذاری شرکت‌های شاخص این مجموعه خبر دارد. وی درباره شرکت‌هایی که در صف واگذاری شیتا قرار گرفته‌اند گفت: قصد داریم تا پایان بهار سهام شرکت‌های چوب و خزر کاسپین، کاغذ لطیفه، ذغال پرورده طبس و هلدینگ سیمان را وارد بورس کنیم. سهام رایتل را نیز تا پایان سال 99 در بازار سهام عرضه اولیه خواهیم کرد.

شرکت خدمات ارتباطی رایتل، سومین اپراتور سراسری تلفن همراه ایران است که سیم‌کارت‌های نسل سوم و چهارم را با نام تجاری رایتل ارائه می‌کند. رایتل از دو کلمه رای به معنای خرد، هوش، فکر و اندیشه و تل، مخفف تلفن تشکیل شده‌ است.

رایتل از سال 1386 در حوزه فناوری اطلاعات متولد شد و در زمینه‌های پرتال‌های سازمانی، خدمات انتقال داده، تهیه سخت‌افزار و کارت‌های هوشمند فعالیت کرد. تا اینکه سرانجام در سال 1389 موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم و انحصار دوساله ارائه خدمات اینترنت نسل سوم شد. در ابتدا مقرر شده بود خدمات ارایه سیم‌کارت‌های نسل سوم در ایران تا پایان اردیبهشت 1392 در انحصار رایتل باشد اما این انحصار پس از چند کش و قوس تا پایان شهریور 1393 تمدید شد.

راز آسمان پایتخت

بر اساس آماری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان شهریور سال گذشته، ارایه کرده، میزان ضریب نفوذ رایتل ۵.۳۲ درصد است. سهم بازار این اپراتور نیز ۴ درصد است. تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده‌ ۹.۴۰۳.۸۱۳ و تعداد سیم‌کارت‌های فعال آن ۴.۴۲۰.۱۴۶ است.

این آمار حاکی نشان می‌دهد ۱۵۰.۵۷۴ کاربر رایتل، خط دائمی دارند و ۹.۲۵۳.۲۳۹ کاربر از خط‌های اعتباری استفاده می‌کنند. از این میان ۹۵.۹۰۱ دائمی و ۴.۳۲۴.۲۴۵ فعال هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : رایتل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز