سرانجام قیمت اوراق مسکن کاهشی شد

قیمت اوراق مسکن نسبت به 10 روز گذشته کاهش پیدا کرده و از 124 هزار تومان به 113 تا 118 هزار تومان رسیده است. این اوراق رشد قیمتی زیادی را در روزهای گذشته تجربه کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تا پیش از با رشد نرخ اوراق مذکور، بانک مسکن تلاش کرد تا با شیوه‌های مختلف مانع از افزایش بیشتر قیمت این ورقه‌ها شود. به همین منظور در هشتاد و سومین سالگرد افتتاح بانک مسکن، برای این اوراق تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شد. اما با وجود این تخفیف باز هم خرید اوراق هزینه بر بود. چون قیمت آن به قدری بالا رفته که هیچ تخفیفی در افزایش نرخ آن موثر واقع نمی‌شود.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

نرخ اوراق در مهر و آبان به ترتیب 116 هزار و 600 تومان و 116 هزار و 400 تومان بود. اما قیمت همین ورق در آذرماه به 118 هزار و 300 تومان رسید. نرخ این اوراق در دی ماه امسال هم تا مرز 113 هزار و 500 تومان عقب نشینی کرد. اما اواخر دی ماه رشد قیمتی دیگری را تجربه کرد و اکنون هم به نرخ‌های پایین‌تری رسیده است.

جزئیات تسهیلات مسکن برای ساکنان شهرهای مختلف

تسهیلات مسکن با اوراق تحت شرایطی به افراد پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای ساکنان تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها متفاوت است. سقف این تسهیلات برای مجردهای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به 160 میلیون تومان و برای زوج‌ها با همین شرایط به 320 میلیون تومان رسیده است. هزینه اوراق با تخفیف برای مجردها 18 میلیون و 160 هزار تومان و برای متاهل‌ها 36 میلیون و 320 هزار تومان است. اما مبلغ این تسهیلات برای ساکنان مجرد و متاهل دیگر شهرها کمتر بوده و به زیر 150 میلیون تومان می‌رسد.

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز