رشد کم رمق شاخص بورس در روز اوج گیری دلار

شاخص بورس امروز پنجم مهرماه 1399 در ساعت های ابتدایی معاملات رشدی حدود 22 هزار واحدی داشت اما به تدریج فشار عرضه ها شاخص را به عقب نشینی واداشت و نهایتا شاخص با رشد 4 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بورس تهران امروز شنبه 5 مهرماه رشد کرد اما این رشد به شکلی نبود که آغاز هفته امیدوار کننده ای برای معامله گران سهام رقم بزند. رشد کم رمق شاخص در حالی رقم خورد که در ابتدای معاملات وضعیت مطلوب تر بود اما مثل روزهای قبل باز هم بسیاری از معامله گران در موقعیت فروش قرار گرفتند و روند اوج گیری شاخص را متوقف کردند.

همبستگی دلار و بورس تکرار نشد

بورس امروز درحالی با آهنگ  کند رشد کرد که دلار رکورد تاریخی زد و همبستگی بورس و دلار که پیش از این کاملا مشهود بود باز هم تکرار نشد.

بنا به اعلام شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در جریان معاملات امروز با رشد 4075 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 615 هزار و 658 واحد قرار گرفت؛ ارزش معاملات تالار شیشه‌ای هم به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسید.

آریاک سفر

شاخص هم وزن نیز که برآیند دقیق‌تری از وضعیت بازار را نشان می‌دهد، قرمز رنگ بود و  همچنان خروج پول توسط حقیقی‌ها ادامه دارد و نشان می‌دهد ترس و عدم اطمینان بین سهامداران خرد وجود دارد. شاخص هم وزن امروز با افت 911 واحدی، رقم 412 هزار و 529 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بورس یک میلیون و 129 هزار معامله انجام دادند که ارزش آن با دادوستد 7 میلیارد و 207 میلیون سهم و اوراق مالی به 8128 میلیارد تومان رسید.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، معدنی ‌و صنعتی ‌چادرملو و بانک ملت بیشترین نقش را در رشد شاخص بورس داشتند و در مقابل ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، پالایش نفت تهران و مخابرات ایران با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

نمادهای بانک ملت، پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارک اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، ایران خودرو، پالایشگاه بندرعباس و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان پر بیننده‌های امروز بورس بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز