راهنمای خرید ترمه اصل

خرید ترمه که یکی از صنایع دستی منحصر به فرد و اصیل ایرانی به حساب می‌آید، از دیرباز به عنوان یک عنصر دکوراتیو و تزئینی در خانه‌های ایرانی حضور مرسوم بوده است. ترمه پارچه‌ای ظریف است که بافتی منحصر به فرد دارد و دارای طرح‌ها و نقش و نگارهای متنوع و زیبایی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انواع ترمه در گذشته به صورت دستی بافته می‌شدند، اما امروزه نمونه‌های ماشینی آن نیز در بازار عرضه می‌شوند. ترمه به عنوان یک پارچه پر از نقش و نگارهای منحصر به فرد مانند بته جقه، یکی از صنایع دستی ارزشمند و گران قیمت ایرانی محسوب می‌شود. این پارچه ارزشمند در انواع مختلف و برای کاربردهای گوناگونی بافته می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی ترمه و ارائه راهنمای خرید ترمه اصل و با کیفیت می‌پردازد.

ترمه چیست و چگونه بافته می‌شود؟

ترمه یک پارچه اصیل و با ارزش ایرانی است که قدمت آن به دوران صفویه برمی‌گردد. این پارچه از دو سر تار و بود بافته شده و پود در پشت پارچه آزاد بوده و دارای تراکم بسیار بالایی است. از این رو غالبا برای افزایش عمر ترمه، آن را آستر کشی می‌کنند.

ترمه‌های دستی که در گذشته بافته می‌شدند از جنس پشم و نخ ابریشم طبیعی بودند؛ اما امروزه در بافت انواع ترمه ماشینی از متریال ابریشم مصنوعی و پلی استر استفاده می‌شود. ابریشم مصنوعی مورد استفاده در این نوع ترمه، یک نخ بسیار ظریف و لطیف است که موجب بافت ریز و تراکم بالا در پارچه بافته شده می‌شود. گفتنی است نخ ترمه به علت برخورداری از تلالو نور، از زیبایی و درخشندگی منحصر به فردی برخوردار است.

آریاک سفر

راهنمای خرید ترمه اصل

با توجه به گران قیمت بودن این پارچه پر از نقش و نگار و هزینه‌ای که برای خرید آن می‌کنید، بهتر است قبل از خرید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. ضمن این‌که تنها نمونه‌های اصل و مرغوب ترمه از تلالو و درخشندگی خاص ترمه‌های معروف ایرانی برخوردار هستند. برخی از نکات مهم برای خرید ترمه اصل در ادامه آمده است؛

تراکم پارچه ترمه

هرچقدر میزان استفاده از نخ ابریشم در یک ترمه بیشتر باشد، تراکم پارچه بالاتر می‌رود؛ ترمه با کیفیت غالبا تمام ابریشم بوده و دارای تراکم بالایی است. برای تشخیص این مسئله کافی است تا قسمتی از دو طرف ترمه را بکشید، هرچقدر ترمه بیشتر کش بیاید،کیفیت و تراکم پایین‌تری دارد.

وزن ترمه مهم است!

ترمه‌های مرغوب و تمام ابریشم به علت تراکم بالا غالبا وزن سنگین‌تری دارند؛ این نوع ترمه با برخورداری از تار و پودهای ظریف، از زیبایی چشم‌نوازی بهره‌ می‌برد.

تنوع رنگی در ترمه

هرچقدر تنوع رنگی در پارچه ترمه بالاتر باشد، با ترمه مرغوب‌تری سر و کار داریم. ضمن این‌که رنگ‌های مورد استفاده در ترمه های اصل همه طبیعی هستند. حتما توجه کنید که ترمه‌ هایی که در ترکیب خود رنگ طلایی دارند، تقلبی هستند، چرا که رنگ طلایی اصلا در طبیعت وجود ندارد.

نور خورشید؛ معیار مرغوبیت ترمه

یک معیار دیگر برای تشخیص مرغوبیت و تراکم بالای ترمه ، عبور نور خورشید از آن است؛ ترمه پرتراکم مانع از عبور نور خورشید می‌شود.

مغزی دوزی در ترمه

یکی از نکات مهم برای تشخیص کیفیت ترمه ، مغزی دوزی است. اصولا در ترمه‌های بی کیفیت و غیر اصل، سرمه دوزی، زغره دوزی و توپر دوزی، زرک دوزی و یراق دوزی انجام نمی‌شود.

پس ندادن رنگ‌های پارچه

این روش تشخیص غالبا بعد از خرید ترمه امکان‌پذیر است. در این روش برای تشخیص کیفیت ترمه ، یک بار آن را بشویید، ترمه با کیفیت نباید رنگ پس نمی‌دهد و رنگبندی آن نیز به هم نمی‌ریزد. این مسئله را حتی می‌توانید با کشیدن دست خیس بر روی سطح پارچه امتحان کنید؛ ترمه اصل و با کیفیت حتی به اندازه خیلی کم هم رنگ پس نمی‌دهد.

خرید از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر

تشخیص مرغوبیت ترمه حتی با وجود این نکات هم برای بسیاری از افراد سخت و مشکل است؛ ضمن این‌که بررسی این موارد در خریدهای آنلاین تاحدی امکان‌پذیر نیست. از این رو به نظر می‌رسد بهترین راه برای اطمینان از خرید ترمه با کیفیت، خرید از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر است.

نگهداری و محافظت از ترمه

حتی ترمه اصل و با کیفیت نیز برای حفظ زیبایی و افزایش دوام و ماندگاری آن، نیاز به مراقبت و استفاده صحیح دارد. برخی از نکات مهم در نگهداری ترمه شامل قرار ندادن آن در معرض نور آفتاب و عدم  استفاده از آب داغ و شوینده‌های قوی برای شستشوی پارچه است. ضمن این‌که حتما توجه کنید که نگهداری از ترمه در فضاهای مرطوب ممکن است به مروز زمان سبب بید زدن پارچه ترمه و خراب شدن آن بشود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از نفتالین در بین پارچه استفاده کنید.

خرید ترمه از فروشگاه بازار مینا

فروشگاه اینترنتی بازار مینا ، یک مجموعه معتبر و با سابقه در زمینه عرضه صنایع دستی ایرانی از جمله انواع ترمه به شکلی کاملا مستقیم و با حذف واسطه‌های تجاری است. از این رو با خرید انواع ترمه از مجموعه بازار مینا ، می‌توانید محصول مورد نظر خود را با قیمتی بسیار مناسب و منصفانه خریداری کنید.

از مزایای خرید ترمه از فروشگاه بازار مینا می‌توان به تضمین اصالت و کیفیت محصول، امکان خرید 24 ساعته، قابلیت انتخاب از میان طیف وسیع و متنوعی از محصولات و ارسال سریع و بلافاصله پس از ثبت سفارش، اشاره کرد.

خرید از مجموعه بازار مینا به دو شکل خرید از وبسایت و همچنین خرید از طریق اپلیکیشن اختصاصی این مجموعه امکان‌پذیر است.

 

انتهای پیام

مرتبط با : بازار مینا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز