آغاز دومینوی تعطیلی چاه های نفت آمریکا از تگزاس

شرکت آمریکایی Texland Petroleum  مستقر در فورت ورث ایالت تگزاس اعلام کرد: فعالیت خود را تا اوایل ماه مه به دلیل نبود سفارش  در تمام یک هزار و 211 چاه نفت خود تعطیل کرده و به این ترتیب با توجه به پایدار بودن قیمت نفت در سطوح پایین، دومینوی تعطیلی چاه‌های نفت آمریکا آغاز شده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از وال استریت ژورنال، جیم ویلکس رئیس شرکت  Texland Petroleum با اعلام این خبر اظهار کرد: تا به حال سابقه نداشته است ما بخواهیم حفاری و تولید نفت را متوقف کنیم. وی افزود: ما همیشه با بدترین قیمت ممکن در بازار موفق به فروش نفت خود می‌شدیم.

وی تصمیم خود درباره اخذ مجوز دریافت کمک‌های مالی اختصاص یافته توسط دولت آمریكا برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی به دلیل عواقب بیماری همه‌گیر كرونا ضمن به مسئولان ایالت تگزاس اطلاع داده است. با دریافت این کمک‌ها شرکت Texland همچنان می‌تواند حقوق کارمندان خود را پرداخت نموده و از وخیم‌تر شدن وضعیت جلوگیری کند.

براساس داده‌های وال استریت جورنال، نفت خام WTI روز دوشنبه به طور متوسط 23،65 دلار در هر بشکه معامله شده است. این شاخص از ابتدای سال 2020 تاکنون 61 درصد کاهش یافته است. این روزنامه خاطرنشان می‌کند که غول‎‌های نفتی مانند اکسون موبیل ، رویال شل هلند ، Devon Energy و Cenovus Energy متحمل حدود 50 میلیارد دلار کاهش درآمد خواهند شد.

آریاک سفر

درآمد فروش نفت کمتر از هزینه های استخراج و تولید است

در عین حال بر اساس این گزارش شرکت‌های نفتی بزرگ‌تر از Texland نیز به طور موقت فعالیت خود را متوقف می‌کنند. شرکت Continental Resource که در حال توسعه چاه های نفتی ایالت های اوکلاهوما و داکوتای شمالی است ، در ماه های آوریل و می سال جاری تولید خود را حدود 30 درصد کاهش می دهد و Parsley Energy (واقع در غرب تگزاس) فعالیت بر روی حدود 150 حلقه چاه را به حالت تعلیق درآورده است. مت گالگر ، مدیرعامل Parsley Energy به این روزنامه گفت: درآمد حاصل از فروش نفت خام به پایین‌تر از هزینه بهره‌برداری از تجهیزات ، هزینه برق و حق توسعه زیرزمینی افت پیدا کرده است.

وال استریت ژورنال، وضعیت دشوار شرکت‌های حوزه نفت و گاز آمریکایی را شرایط فاجعه بار ناشی از قیمت پایین منابع هیدروکربنی در جهان ، جنگ قیمت بین تولید کنندگان پیشرو طلای سیاه و پیامدهای همه‌گیری ویروس جدید کرونا توصیف کرده است.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز