دوست رامبد جوان، مسئول پاویون ایران در اکسپو دبی شد

تغییری که بسیاری از فعالان حوزه گردشگری و اقتصادی مدت‌ها، انتظارش را می‌کشیدند بالاخره در هفته گذشته رخ داد و وزیر صمت با برکناری حسن زمانی، به نوعی مسئول مستقیم پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی را نیز کنار گذاشت.
به گزارش کاماپرس، سیدرضا فاطمی‌امین در حکمی دیرهنگام هومن رازدار که جوانی 36 ساله است را به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران منصوب کرد. هومن رازدار که ارتباط دوستانه‌ای با رامبد جوان، تهیه‌کننده تلویزیون دارد در رزومه خود مدیرعاملی انجمن اوقات فراغت ایران را ثبت کرده است. او و رامبد جوان از بانیان و موسسان این انجمن بودند. برخی منابع رازدار را مدیر روابط‌عمومی برنامه خندوانه در سال‌های 93 تا 97 معرفی کرده‌اند.
این دو اردیبهشت ماه سال 1395 اولین کنفرانس ملی اوقات فراغت را در برج میلاد برگزار کردند؛ کنفرانسی که هیچ‌گاه دومین دوره آن برگزار نشد.

پاویون پرحاشیه ایران در اکسپو
رازدار که رزومه غیرمرتبطی با صنعت نمایشگاهی دارد، حال مسئولیت پاویون ایران در اکسپو دبی را برعهده دارد. بسیاری از کارشناسان حضور ایران در اکسپو را آشفته و بی‌هدف توصیف کرده‌اند. هفته قبل احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در مراسم رونمایی از کتاب «مقصد: آینده» که درباره اکسپو دبی است، گفت: تا اینجای کار پاویون ایران در اکسپو نمره قبولی نگرفته است. این اصلا خوب نیست که هم فعالان بخش خصوصی و هم مدیران دولتی به عملکرد پاویون ایران انتقاد دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: انتظار می‌رفت در این رویداد معتبر دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های کشور در زمینه تکنولوژی به نمایش گذاشته شود اما آنچه در این پاویون بیشتر به چشم می‌آید فروش گز و سوهان است.
همین انتقاد را رسانه‌های نزدیک به دولت سیزدهم نیز در هفته‌های اخیر به کرات بیان کرده بودند. دایره انتقادها از این هم فراتر رفته بود و معماری پاویون ایران، عدم حضور راهنمایان مسلط به زبان انگلیسی، برنامه‌های فرهنگی پاویون و حتی اجرای عروسک‌های غول‌پیکر و بی‌کیفیت محلی زیر تیغ انتقادها رفت.

چه خبر از انجمن اوقات فراغت؟
طبق اطلاعات ثبتی انجمن اوقاع فراغت، این انجمن در سال 1392 توسط رامبد جوان و هومن رازدار تاسیس شد و غیر از برگزاری یک کنفرانس در برج میلاد، فعالیت چشمگیری دیگری نداشته و ندارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به محو شدن این انجمن پی برد.
در سال 1397 سایت خبری تابناک در گزارشی از عملکرد مالی بنیاد فارابی، حمایت 255 میلیونی این بنیاد از انجمن فراغت را زیر ذره‌بین برد و پرسید: چرا این بنیاد باید چنین بودجه کلانی را به یک انجمن غیردولتی که توسط رامبد جوان هدایت می‌شود، اختصاص دهد؟
حواشی این انجمن در سال 1397 به همین‌جا ختم نشد. رازدار و رامبد جوان که یک خانه قاجاری معروف به خانه دبیرالملک را از شهرداری منطقه 12 گرفته بودند، به دلیل عدم اجرای تعهداتشان ناچار شدند این ملک را به شهرداری برگردانند. اواخر دی‌ماه آن سال، شهردار وقت منطقه 12 به رسانه‌ها گفت: قرار بود در این خانه برنامه‌های تفریحی با توجه به رویدادهای محلی و شهری تعریف شود تا در محله امامزاده یحیی و عودلاجان شرایط زندگی‌ بهتر شود و موجبات زنده شدن محله فراهم شود اما در تغییر و تحولات اخیر این انجمن نتوانست به تعهدات خود عمل کند و به همین دلیل نامه نگاری برای باز پس گیری این خانه قاجاریه انجام شد و و به همین دلیل این خانه از آنها پس گرفته می‌شود.

آریاک سفر

انتقادها از وزیر صمت به خاطر انتصاب رازدار
برخی فعالان اقتصادی و بازیگران صنعت نمایشگاهی کشور از این انتصاب فاطمی امین انتقاد کرده‌اند. آنها با اشاره به رزومۀ نامرتبط رازدار عقیده دارند: با توجه به نقشی که صنعت نمایشگاهی در توسعه بازرگانی داخلی و خارجی دارد، باید سکان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به شخصی سپرده شود که در این حوزه سابقه و کارنامه درخشانی دارد. این در حالی است که در ررزمه هومن رازدار، هیچ اطلاعاتی درباره سابقه تحصیلی، تالیفات و میزان آشنایی او با زبان‌های خارجی درج نشده است.
باید دید آیا نابسامانی‌های پاویون ایران در اکسپو دبی با این انتصابِ عجیب کاهش می‌یابد. بیش از 3 ماه از آغاز اکسپو گذشته و تا پایان این رویداد معتبر جهانی تنها دو ماه و 21 روز باقیمانده است.
انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز