دوره آموزشی سربازی با شیوع کرونا چقدر کم شد؟

مشمولان خدمت نظام وظیفه که در دفترچه های خدمت تاریخ اعزام آنها اردیبهشت ماه امسال قید شده است، به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا دوره آموزشی سربازی کمتری خواهند داشت.

به گزارش کاماپرس سپری کردن دوره آموزشی سربازی یکی از دغدغه های مشمولان نظام وظیفه است که این دغدغه اکنون با شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا، جدی تر نیز شده است. بر اساس اعلام یک مقام مسئول در سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، دوره آموزشی تمام مشمولان زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته های غیرپزشکی به دلیل شرایط خاص دوره کرونا، یک ماه کاهش یافته است.

لغو دوره آموزشی سربازی فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

سردار تقی مهری در گفتگو با ایسنا افزود: مشمولان فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیز با توجه به شرایط کشور، بدون طی کردن دوره‌های آموزش نظامی وارد درمانگاه‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح شده و در رشته و تخصص خودشان خدمت خواهند کرد و پس از عادی شدن شرایط دوره آموزشی برایشان برگزار خواهد شد.

آریاک سفر

رئیس سازمان وظیفه ناجا با یادآوری آغاز اعزام مشمولان سربازی به مراکز آموزش در هفته اول اردیبهشت ماه گفت:‌ در پی شیوع کرونا و نیز تصمیمی که از پیش برای تغییر در شیوه اعزام به خدمت سربازان درنیمه نخست سال 99 اتخاذ شده بود، اعزام مشمولان سربازی به هفته اول اردیبهشت ماه موکول شد و به جز مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی که در ششم فروردین ماه فراخوان اعزامشان صادر شده و به خدمت اعزام شدند، دیگر در سال 99 هیچ اعزامی به دوره آموزشی نداشتیم و اولین دوره اعزام‌ها از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول نیروی انتظامی تصریح کرد: کاهش دوره آموزش نظامی مشمولان نظام وظیفه، صرفا مربوط به مشمولان اعزامی اردیبهشت ماه 1399 است و تصمیمی برای اجرای آن در دیگر ماه‌ها اتخاذ نشده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دوره آموزشی سربازی با شیوع کرونا چقدر کم شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز