دوربین ثبت وقایع خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

پیدا نکردن مقصر تصادف، اتفاق شایعی است که بسیاری از رانندگان حداقل یکبار آن را تجربه کرده‌اند. گاهی اوقات پیش می‌آید که خودرو در جایی پارک شده و فرد دیگری با آن تصادف می‌کند؛ اما بدون هیچ نشان و آدرسی، محل تصادف را ترک می‌کند. در این زمان، مالک خودرو باید خودش متقبل هزینه‌های خسارت شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم جانبی خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در چنین شرایطی اگر اتومبیل به دوربین خودرویی مجهز باشد، می‌توان به راحتی جزئیات حادثه را بررسی کرد. به همین خاطر در ادامه مطلب به کاربردهای دوربین ثبت وقایع خودرو بیشتر پرداخته شده است؛

کاربرد دوربین ثبت وقایع خودرو

همانطور که قبلاً اشاره شد، دسترسی آسان به جزئیات حوادث مربوط به خودرو، مزیت مهم این نوع دوربین محسوب می‌شود. این موضوع تنها در زمان پارک خودرو اهمیت ندارد؛ بلکه گاهی در هنگام رانندگی در جاده ممکن است اتومبیل با یک شی یا خودروی دیگر برخورد کند. در این هنگام، دوربین تمام وقایع را به صورت مستند ثبت می‌کند و روند گزارش به پلیس را تسریع می‌بخشد.

در بسیاری از کشورهای دنیا، دوربین خودرو کاربرد زیادی دارد و برای اثبات مقصر تصادف و خسارت‌ها از این روش استفاده می‌شود. به علاوه، حفاظت از خودرو در برابر سرقت یکی دیگر از کاربردهای مهم این نوع دوربین است. این دوربین‌ها، قابلیت اتصال به گوشی را دارند و راننده می‌تواند در هر زمان از وضعیت خودروی خود اطلاع داشته باشد. انتقال تصاویر فیلمبرداری از دوربین به سایر گوشی از طریق اتصال به وای فای یا سیمکارت صورت می‌گیرد.

آریاک سفر

دوربین دنده عقب یکی دیگر از مزایای دوربین ثبت وقایع خودرو است. در بسیاری از مدل‌های دوربین، یک لنز کوچک برای دنده عقب به کار رفته است که تصویر عقب خودرو را روی نمایشگر ماشین به راننده نشان می‌دهد. این دوربین باید روی سپر خودرو قرار بگیرد و برق آن نیز از چراغ عقب اتومبیل تامین می‌شود. زمانی که خودرو در حالت دنده عقب قرار می‌گیرد، دوربین عقب روشن می‌شود و شروع به فیلمبرداری می‌کند. این نوع دوربین، برای رانندگان حرفه‌ای و تازه‌کار بسیار کاربردی خواهد بود.

برخی از انواع دوربین ثبت وقایع خودرو به سنسور حساس به حرکت نیز مجهز هستند. از طریق فعال کردن این سنسور، دوربین هنگام احساس حرکت در اطراف خود شروع به فیلمبرداری می‌کند و پس از ژایان حرکت نیز کار ضبط را متوقف می‌کند. قابلیت جهت یابی یا GPS از دیگر امکانات جذاب برخی از دوربین‌ها است.

در ادامه، دو نمونه از بهترین‌های دوربین خودرویی معرفی می‌شود؛

دوربين خودرو آينه‌ای جگوار Eye2 پلاس

این دوربین یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی دارد و ساخت شرکت چینی به نام FirstScene است. در حال حاضر، این نوع دوربین از بهترین‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. دوربین جگوار Eye 2 پلاس در برابر حرارت مقاوم بوده و به سنسورهای: دستیار هوشمند، حالت پارک و سنسور جی (برای تشخیص لرزش و ترمز و ثبت خودکار تصادف) مجهز است.

با کمک این امکانات، دوربین آینه‌ای جگوار دارای قابلیت ضبط 24 ساعته تصاویر را دارد و حافظه SD تا ظرفیت 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. در واقع، اغلب دوربین‌های خودرو قابلیت حافظه بیش از 32 یا 64 گیگ نداشته و ظرفیت 128 گیگابایتی دوربین جگوار یک مزیت بسیاری مهم محسوب می‌شود.

به علاوه، این دوربین مجهز به لوپ ریکوردینگ است. با وجود این قابلیت دیگر نیازی به خارج کردن حافظه یا فرمت آن نیست. لوپ ریکوردینگ باعث می‌شود تا در صورت پر شدن حافظه، دستگاه به صورت خودکار شروع به پاک کردن حافظه کرده و به تدریج فایل‌های ضبط شده جدید را جایگزین آن می‌کند.

دوربین خودرو شیائومی مدل 70MAI Midrive D06

این دوربین قابلیت ضبط تصاویر را با کیفیت Full HD را دارد که بسیار ایده‌آل است. دوربین خودرویی شیائومی، تصاویر را به چندین بخش 1 دقیقه تقسیم و ذخیره می‌کند که می‌توان را به 2 یا 3 دقیقه نیز افزایش داد. سنسور G این دوربین در هنگام تصادف به صورت خودکار روشن شده و شروع به ضبط تصاویر و صدا می‌کند. همچنین، به دلیل برخوداری از چراغ‌های ال‌ای‌دی، در طول شب نیز تصاویر بسیار خوبی را ضبط می‌کند.

از امکانات جالب دیگر این دوربین می‌توان به کنترل صوتی اشاره کرد. در واقع، با گفتن Take picture توسط راننده یا سرنشین، دوربین عکس می‌گیرد و به هنگام گفتن Record video ویدئو ضبط می‌کند. به علاوه، دوربین هوشمند 70MAI از کارت حافظه با ظرفیت 16 تا 64 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

بهترین و با کیفیت‌ترین دوربین‌های خودرویی از مجموعه دی سی ای کالا با گارانتی یکساله و قیمت بسیار مناسب قابل تهیه است. کسانی که تمایل به خرید دوربین خودرویی و یا هر نوع سیستم حفاظتی دارند می‌توانند با راهنمایی تیم متخصص این مجموعه و پس مقایسه قیمت و کیفیت، اقدام به خرید نمایند. دی سی ای کالا به جهت جلب اعتماد مشتریان خود، امکان پرداخت هزینه در محل را فراهم نموده و اصالت کالای خریداری شده را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : دی سی ای کالا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز