دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروها چیست؟

بعد از عهدشکنی‌های ایران خودرو و سایپا، حالا مشتریان کرمان موتور از تاخیر این شرکت در تحویل خودروها، شاکی‌اند؛ به طوری که این خودروساز از شهریور تاکنون، خودروهای ثبت نامی را تحویل نداده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از تجارت نیوز، شرکت کرمان‌موتور در دی ۹۹ طرح پیش‌فروش خودرو با موعد تحویل شهریور ۱۴۰۰ برگزار کرد. اگرچه چهار ماه از زمان تحویل این خودرو گذشته اما مشتریانی که خودرو وانت تی ۸ را ثبت‌نام کرده بودند می‌گویند کرمان خودرو، ماشین‌های ثبت‌نامی را تحویل نداده است. خریداران می‌گویند کرمان موتور چند برنامه فروش با تحویل ۶۰ روزه داشته، اما خودروهای ثبت‌نام شده را تحویل نمی‌دهد.

همچنین خدمات پس از فروش این شرکت، در گفتگو با تجارت نیوز گفته است که این شرکت نیز مانند سایر خودروسازی‌ها در تحویل دچار تاخیر شده و شرکت در آینده خودروهای ثبت‌نامی را تحویل مشتریان می‌دهد.

آریاک سفر

به نظر می‌رسد که این مشکلات، مواردی همچون مشکلات مالی و کمبود قطعه باشند.

اما فقط کرمان موتور نیست که مشتریان را با این مسئله مواجه کرده است، بلکه بیشتر شرکت‌های خودروسازی، هنگام تحویل خودروهای پیش‌فروش شده، تاخیر دارند. حتی گاهی برخی از این افراد بعد از مدتی انتظار، مجبورند خودروی دیگری را جا خودروی اولیه انتخاب کنند. مانند طرح پی‌فروش ساندرو که بعد از تاخیر چند ماهه، نهایتا مشتریان مجبور شدند به جای ساندرو، کوییک تحویل بگیرند!

ایران خودرو در این رابطه مدعی است که اگرچه مابه‌التفاوت پرداختی بیشتر از قیمت مقرر شده است اما مشتری ضرر نمی‌کند. زیرا قیمت خودرو در بازار اختلاف قیمتی زیادی دارد. سایپا هم می‌گوید این جایگزینی خودرو در قراردادها ذکر نشده است اما خودروسازان نسبت به موجودی محصولات پیشنهاد جایگزین کردن خودرو را می‌دهند.

در زمینه خودرو بیشتر بخوانید:

مشکلات خودروسازان تنها به موعد تحویل و یا جایگزینی خودروها محدود نمی‌شود. برای مثال شرکت صنعت خودرو آذربایجان در سال ۹۷ طرح پیش‌فروشی برگزار کرد. اما مشتریان به مدت چهار سال است که به دنبال خودروی پیش‌فروش شده یا پول پرداختی خود هستند. با گذشت چهارسال مالباختگان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

مرتبط با : ایران خودروسایپاکرمان موتور
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز