ریسک خرید دلار چقدر است؟

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به مردم هشدار داد خرید دلار و به طور کلی سرمایه گذاری های واسطه گرانه در بازار ارز ریسک بالایی دارد.

به گزارش کاماپرس، یادداشت همتی در اینستاگرام یادآور هشدارهای اوایل تصدی مسئولیت رئیس کلی بانک مرکزی توسط وی است که در آن مقطع نیز هشدارهای سکاندار سیاست های پولی و ارزی کشور به سقوط شدید قیمت ارز و صف کشی خریداران دلار در مقابل صرافی های میدان فردوسی انجامید.

طی روزهای اخیر نیز روند رو به رشد قیمت ارز برخی صاحبان نقدینگی را به سرمایه گذاری در بازار آزاد ارز و خرید دلار ترغیب کرده است و شرایطی مشابه آن ایام به وجود آمده است.

بنا به اعلام ایرنا، عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در اینستاگرام با اشاره به روند بازار ارز و موضوع تأمین ارز برای واردات کشور، نوشت: علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی ها و مراکز جابجایی ارز، در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از طریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی تأمین شده است که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.

افزایش قیمت در بازار ارز تحت تاثیر جو روانی است

آریاک سفر

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می‌کند.

وی اضافه کرد: جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش بینی بر مبنای واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: مردم این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخش های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه‌گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را دوباره گوشزد کنم.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ریسک خرید دلار چقدر است؟

  1. اسداله گفته:

    برای همین است که برنج هندی شده هر کیسه ۱۰ کیلویی که 80 هزار بود 150 هزار چون تورم نداریم و خودرو و هزاران چیز دیگه اینها همه مهم نیست چند برابر شوند ولی دلار و طلا خیلی مهم است . مثلا دلار قبل عید 15 هزار بود و حالا 17 هزار اونوقت باید برنج و حبوبات و خودرو و غیره 50 درصد افزایش داشته باشد و مهم نیست .اینها همه حرف است دلار تا اخر سال اگر 25 هزار بیشتر نشود خیلی کار کرده اید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز