درآمد اپل از بازی های ویدیویی بیشتر از رقبای پرسابقه!

صنعت بازی های ویدیویی یا گیمینگ طی چند سال گذشته رونق زیادی پیدا کرده و توانسته سوددهی، گردش مالی و اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد. به گفته حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد بازی‌های یارانه‌ای، این صنعت در بازار چین و آمریکا موفقیت‌های خوبی دارد. البته قدمت آن در کشور آمریکا بیشتر است. پیش بینی شده که مجموع درآمد صنعت بازی های ویدیویی تا سال 2022 تقریبا 189.6 میلیارد دلار باشد. به گزارش کاماپرس، شاید به همین خاطر است که فعالان فناوری ارتباطات حوزه آمریکا به دنبال ساخت کنسول‌ها و تجهیزاتی هستند که سهم خود را در این بخش به حداکثر رسانده و سرآمد باشند.

آیفون و قابلیت‌های آن برای گیم

اپل یکی از این مجموعه‌هاست که هر ساله با ارائه سری‌های جدید گوشی آیفون توانسته جایگاه خود را در صنعت بازی های ویدیویی بهبود دهد. تا پیش از ارائه آیفون 13، آیفون 12 پرومکس شرکت اپل به خاطر قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین همخوانی مناسب این دو بخش، در لیست بهترین گوشی گیمینگ 2021 قرار داشت.

تراشه نانومتری A14 Bionic، پردازنده شش مرکزی و گرافیکی چهار هسته‌ای، صفحه نمایش 6.7 اینچی و وزن 228 گرمی این گوشی باعث شده تا برای گیمرها مناسب و قابل قبول باشد. به تازگی گوشی آیفون 13 پرومکس در بازارهای جهانی عرضه شده که نرخ تازه سازی 120 هرتزی دارد و قاعدتا این موضوع برای بازی‌ حائز اهمیت است. باید دید این گوشی هم می‌تواند مانند سری‌های قبل آیفون جایگاه اپل را در صنعت گیمینگ حفظ کند.

درآمد چند میلیارد دلاری اپل از بازی های ویدیویی

اخیرا گزارش جدیدی درباره سود اپل از صنعت گیمینگ منتشر شده که نشان داده درآمد این شرکت از بسیاری شرکت‌های بزرگ این حوزه مثل نینتندو، مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد و سونی بیشتر است. طبق تجزیه و تحلیل ارائه شده از وال استریت ژورنال، سود عملیاتی اپل از بازی‌های ویدئویی در سال 2019 تقریبا 8.5 میلیارد دلار بود. به موجب همین گزارش درآمد اپ استور از بازی ویدئویی تقریبا دو میلیارد دلار بیشتر از سود عملیاتی است که در همان دوره 12 ماهه توسط سونی، اکتیویژن، نینتندو و مایکروسافت به دست آمد.

آریاک سفر

البته شرکت اپل تقریبا 10 روز پیش اعلام کرد که حاشیه سود عملیاتی مورد بحث از تجزیه و تحلیلی تهیه شده که هزینه‌های مشترک مربوط به اپ استور را در نظر نگرفته است. قبل از این، جامعه آماری «سنسور تاور» نیز تخمین زده بود که سود سالیانه اپل از اپ استور به 15.9 میلیارد دلار خواهد رسید و تقریبا 69 درصد این رقم مربوط به بازی‌های ویدئویی خواهد بود.

این مبحث در جریان دعوای اخیر اپیک گیمز و اپل روشن شد. این دعوا نشان دهنده سود عملیاتی 12.3 میلیارد دلاری اپ استور در سال بود. طبق آمار ارائه شده، این میزان یک پنجم سود عملیاتی را به خود اختصاص داده است.

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز