دارا سوم در انتظار مثبت شدن بورس

طبق گفته معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی، دارا سوم زمانی ارائه می شود که بازار بورس مثبت باشد.

به گزارش کاماپرس، صندوق داراسوم که باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است، هنوز در بازار بورس ارائه نشده است.بازار بورس بعد از روزهای خوشی که در ماههای اول سال داشت در یکی دو ماه گذشته روزهای پرنوسانی را پشت سرگذاشت.

برای همین بعضی از سهام منتظر مثبت شدن فضای بازار هستند. بر همین اساس عباس معمارنژاد معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد صندوق داراسوم آماده شده و هر وقت که کارهای ثبتی آن انجام شود و شرایط بازار بورس برای عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف 5 میلیون تومان برای هر کدملی ارائه می‌شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او در این باره توضیح داد:« واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری داراسوم برای هر کدملی تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف جدید 20 درصد ارائه می‌شود، یعنی اگر فردی قبلا از تخفیف استفاده کرده باشد، در صندوق داراسوم هم تا سقف 5 میلیون تومان با تخفیف 20 درصدی می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری را خریداری کند.»

آریاک سفر

چگونه سهام دارا سوم بخریم؟

معمارنژاد درباره ارزش صندوق داراسوم گفت:« ارزش این صندوق به قیمت‌های امروز بورس ، حدود 21 هزار میلیارد تومان است که قرار است این سهام به مردم عرضه شود.»

او درباره اینکه چگونه می‌توان واحدهای صندوق داراسوم را خریداری کرد، گفت:‌ «مانند دارایکم و دارادوم از طریق بانک و یا کسانی که کد بورسی دارند از طریق پنل معاملاتی کارگزاران بورس تا سقف 5میلیون تومان قابل خریداری است. در حال حاضر مجوزهای بورس برای تشکیل داراسوم گرفته شده است و الان دنبال ثبت این صندوق نزد شرکت ثبت هستیم و برای صندوق مدیر شرکت تأمین سرمایه ملت تعیین شده است.»

به گزارش فارس، سهام دولت در بانک صادرات 8.72 درصد در بانک ملت 11.6 درصد و در بانک تجارت 10.15 درصد باقی مانده است که قرار است، این سهام در قالب واحدهای داراسوم به هر شخص حقیقی ایرانی تا 5 میلیون تومان با 20 درصد تخفیف ارائه شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز