خودرو چینی کوچک و ارزان به زودی در بازار ایران (تصاویر)

یک شرکت خودروسازی خصوصی مدل جدیدی از خودرو سواری جمع و جور و اقتصادی چینی را به زودی روانه بازار کشورمان خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، قرار است فردا موتور این خودروی سواری چینی را با نام فردا 511 در ایران تولید و به عبارت دیگر مونتاژ کند. از نظر ظاهری مثل تمام خودروهای چینی که در سال های اخیر طراحی مدرن تر و بهتری پیدا کرده اند، فردا 511 هم جذابیت های خاص خود را دارد و طراحی آن به روز و مشتری پسند است.

قیمت این خودرو در رده خودروهای مشابه جزو ارزان قیمت ها یا خودروهای اقتصادی دسته بندی به شمار می آید البته طبعا قیمت 429 میلیون تومانی فردا 511 از اغلب اقشار جامعه ما ارزن محسوب نمی شود.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

خودرویی با موتور مشابه ال 90

آریاک سفر

سایت خودروبانک در مورد این خودرو توضیحاتی به شرح زیر داده است؛ خودرو فردا 511 در کلاس B پلاس قرار می‌گیرد و در حقیقت یک سدان جمع‌وجور شهری است که در بازار ایران رقیب مستقیم چری آریزو 5 خواهد بود. نسخه‌ای که توسط فرداموتورز عرضه شده، در سال 2020 معرفی شد و از سال 2021 همزمان با بازار ایران، به بسیاری از کشورهای دنیا نیز عرضه شده است.

فردا 511 خودرویی اقتصادی است و به همین دلیل پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی قدرت بخش آن خواهد بود.  پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی فردا 511، حداکثر 106 اسب‌بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 145 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از این نظر می‌توان موتور فردا 511 را هم‌رده پیشرانه K4M رنو تندر 90 یا پیشرانه TU5‌ پژو 206 قلمداد کرد. گیربکس پنج سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد که وجود آن در یک سدان اقتصادی، نعمت و مزیت محسوب می‌شود.

خودرویی سبک و جادار

فردا 511 از تمامی جهات یک سدان جمع‌وجور محسوب می‌شود و حتی از برخی محصولات داخلی نیز کوچک‌تر است. ابعاد این خودرو به ترتیب عبارتند از 4390 میلی‌متر طول، 1725 میلی‌متر عرض و 1490 میلی‌متر ارتفاع. وزن خودرو نیز 1115 کیلوگرم عنوان شده و برخلاف بسیاری دیگر از سدان‌های چینی، با خودرویی بیش از حد سنگین روبرو نیستیم. صندوق عقب آلسوین فضایی معادل 390 لیتر را در اختیار مالک قرار می‌دهد، در حالی‌که پنج سرنشین قادر به نشستن روی صندلی‌های این خودرو هستند.

آپشن های خودروی تازه وارد چینی

در زمینه امکانات ایمنی، فردا 511 در شرایطی قابل قبول قرار دارد و مطابق انتظارات از یک سدان اقتصادی ظاهر می‌شود. دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به همراه سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل ایستایی در سربالایی بخشی از تجهیزات این خودرو هستند. سانروف، آینه‌های برقی، تهویه مطبوع دیجیتالی، دوربین دید عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و سیستم سرگرمی به همراه نمایشگر نیز امکانات رفاهی فردا 511 را به خود اختصاص داده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “خودرو چینی کوچک و ارزان به زودی در بازار ایران (تصاویر)

  1. امید گفته:

    واقعا، ۴۲۹ میلیون کجاش ارزونه؟ احتمالا پول نویسنده این مطلب از پارو بالا میره که به این قیمت میگن ارزون.

  2. رشیدبرزگر گفته:

    مسئو لین سالهاست متوجه شعور مردم شده اند خودرو 529 میلیون را ارزان تلقی میکنند البته حق دارند چون خودشان خودرو چند میلیاردی سوار میشوند .
    یاد خاطره ای افتادم درگذشته از شاهزاده غلامرضا پهلوی خبرنگار پرسید نظرتان را در مورد چگونگی حل ترافیک تهران اعلام کند ایشان گفت من پیشنهاد میکنم مردم از هلی کوپتر شخصی استفاده کنند . یعنی اون بیچاره به اطراف و دور و بر خود نگاه میکرد میدید که آنها قادرند از هلی کوپتر شخصی استفاده کنند لذا مسئولین فعلی نیز به خودرو 529 میلیون تومانی میگویند خودرو ارزانقیمت چینی . شما را بخدا این مردم شعورشان نزد مسئولان چگونه است .

  3. مهدی گفته:

    خدایی نویسنده ای که این رو نوشتی ۴۲۹ میلیون برای یک خودروی چینی ارزونه مملکت بی وجدانی نکنید خودتون بابتش ۱۵۰ میلیون پول میدید به مردم ۴۲۹ میلیون میفروشید !

  4. اصغر گفته:

    از کادیلاک و شولت و فیات و بی ام دبیلو و … به کجا رسیدیم خودرو چینی اشغال اونم ۴۲۹ میلیون واقعا به کجا چنین شتابان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز