«خودرو حبابی» سوئیسی؛ راه حلی برای معضلات حمل و نقل شهری

شرکت خودروسازی سوئیسی میکرو از خودرو الکتریکی دونفره جدید خود با نام «میکرولینو» که انقلابی در زمینه حمل‌ونقل شهری به حساب می‌آید، رونمایی کرد. به گفته سازنده این خودرو، این وسیله نقلیه ترکیبی ایده‌آل از ماشین و موتورسیکلت است که امکان شارژ توسط هر جایگاه شارژی را دارد.

به گزارش کاماپرس به نقل از بیزنس اینسایدر، این وسیله نقلیه سوئیسی که به «خودروی حبابی» معروف شده، فانتزی‌ترین راه برای گردش در یک شهر است و هم‌اکنون برای پیش‌خرید در دسترس عموم قرار دارد. خودروسازی میکرو معتقد است که این وسیله نقلیه یک ماشین نیست اما آن را وسیله‌ای بسیار کاربردی و سرگرم‌کننده معرفی کرده است.

اگرچه این شرکت هنوز در انتظار دریافت مجوزهای لازم در ایالات متحده است و زمان رسمی را برای عرضه آن در این کشور مشخص نکرده اما طبق اعلام میکرو، نسخه اروپایی آن در سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد.

نگاهی به میکرولینو؛ کوچولوی بامزه!

آریاک سفر

شرکت خودروسازی میکرو که تولید محصولات پرطرفداری مانند اسکوتر برقی «میکرولِتا» را در کارنامه خود دارد، این بار پا را فراتر گذاشته و با ترکیب مشخصات ماشین و موتورسیکلت، اقدام به تولید وسیله نقلیه‌ای کوچک و بامزه کرده است. جالب است بدانید که طول میکرولینو تنها 2.4 متر است.

راه‌حلی برای معضل جای پارک

با توجه به سایز کوچک این وسیله نقلیه، به نظر می‌رسد به کمک آن بتوان به بهینه‌سازی فضای پارک خودروها که در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین معضلات کلان‌شهرها در هر کشوری به حساب می‌آید، کمک کرد.

حداکثر سرعت؛ 88 کیلومتر

البته، جای تعجب نیست اگر این اندازه کوچک برخی از دیگر ویژگی‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. نگاهی به کاتالوگ این خودرو نشان می‌دهد حداکثر سرعت این وسیله نقلیه 88 کیلومتر در ساعت است که به نظر می‌رسد برای پیمایش فضای شهری بیش از حد انتظار هم باشد.

شارژ 4 ساعته با برق شهری

اما نکته قابل توجه در مورد این وسیله نقلیه، شارژ 4 ساعته آن به وسیله برق شهری و همچنین، شارژ یک ساعته آن توسط شارژر Type One که به وسایل نقلیه الکتریکی تعلق دارد، است.

پیمایش 124 کیلومتر با یک بار شارژ

برد این وسیله نقلیه با باتری معمولی آن، 124 کیلومتر و با استفاده از باتری ارتقا یافته که می‌بایست به صورت مجزا تهیه شود، تقریبا 200 کیلومتر است.

طراحی فوق‌العاده جذاب

از همه این نکات فنی که بگذریم، به طراحی درخور توجه میکرولینو می‌رسیم. طراحی این خودرو به شکلی است که تنها درب آن در جلوی خودرو قرار دارد. با نگاهی به داخل خودرو می‌توان به سبک بودن اجزای به‌کار رفته درون آن پی برد. میکرو به مشتریان این اطمینان را داده که دو سرنشین بزرگسال و 3 باکس آب معدنی به راحتی در این خودرو جای گیرند.

روی داشبورد این خودرو صفحه نمایشی هوشمند و روی سقف آن نیز، سانروفی زیبا تعبیه شده تا هرآنچه از یک خودرو انتظار دارید را در این وسیله نقلیه کوچک و کاربردی بیابید.

زمان عرضه، قیمت و میزان استقبال

طبق اعلام شرکت، میکرولینو در سال 2021 در بازار آلمان و هلند عرضه خواهد شد و پس از مدتی کوتاه، عرضه آن به دیگر کشورهای دنیا آغاز خواهد شد. به گفته میکرو، این وسیله نقلیه 13 هزار دلاری تاکنون بیش از 18 هزار پیش‌سفارش دریافت کرده است.

کاهش 60 درصدی مصرف انرژی

به گفته این شرکت سوئیسی، بهره‌وری انرژی مصرفی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های طراحان و سازندگان این خودرو بوده، به‌طوری که مصرف برق این وسیله نقلیه در مقایسه با دیگر خودروهای الکتریکی معمولی، 60 درصد کمتر است.

رنگ‌های احتمالی میکرولینو

بنا بر شنیده‌ها، این وسیله نقلیه در 8 رنگ متفاوت به بازار عرضه خواهد شد: آبی زوریخ، قرمز میلان، نارنجی آمستردام، نعنایی پاریس، قهوه‌ای بارسلونا، خاکستری لندن، سیاه گاتهام (شهر بتمن) و سفید وین.

 

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز