حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران تصویب شد

طبق اعلام دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران مصوبه حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است. قرار است حق مسکن کارگران در سال ۱۴۰۰ از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش کاماپرس، تکلیف افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ در روزهای پایانی سال گذشته مشخص شد. با اینکه تکلیف بن کارگری و حق اولاد و حق تاهل در همان روز مشخص شد،‌اما تکلیف افزایش حق مسکن از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان به تصویب در هیئت دولت منوط شد.

حق مسکن تنها مؤلفه دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیئت وزیران است؛ یعنی تصمیم و رای شورای‌عالی کار برای افزایش این مؤلفه مزدی به‌تنهایی، قابلیت اجرایی ندارد و باید حتماافزایش حق مسکن در هیئت دولت به تصویب برسد.

به همین دلیل شورای عالی کار با تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران، مبلغ آن را از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان افزایش داد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ضمن موافقت با مصوبه شورای عالی کار، متن پیشنهادی مربوط را برای اجرا از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ با قید فوریت به هیات دولت ارائه کرد. با این اوصاف و بعد از گذشته حدود ۷ هفته از سال ۱۴۰۰ سرانجام تکلیف افزایش حق مسکن کارگران مشخص شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

به گفته هادی ابوی, دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ، حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده است و فقط باید به تصویب هیئت دولت برسد.
او دراین باره توضیح داد: به‌نظر می‌رسد که با تصویب این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت، این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی و طرح به هیئت دولت ارجاع شده است. با توجه به اهمیت موضوع امیدواریم طی جلسات آینده در هیئت دولت تصویب شود.

لازم به ذکر است ،23 اسفند ماه سال گذشته جلسه شورای‌عالی کار تشکیل شد و حداقل دستمزد کارگران به 39 درصد افزایش یافت.
حداقل حقوق کارگران از 1میلیون و 910 هزار تومان به 2میلیون و 655 هزار تومان و حق مسکن کارگران به 450 هزار تومان و بن و خواروبار به 600 هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات 140 هزار تومان تعیین شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز