حقوق کارگران چقدر افزایش می یابد؛ 25 درصد دولت یا 40 درصد مجلس

حقوق کارگران هر سال 25 درصد افزایش می یابد اما امسال مجلسی ها می گویند 25 درصد کم است و باید 40 درصد افزایش یابد، آیا زور مجلس به دولت می رسد؟

به گزارش کاماپرس، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند با توجه به گرانی های اخیر و تورم یک سال گذشته باید حقوق کارگران بیشتر از 25 درصد افزایش یابد.
یک مقام مسئول کارگری درباره اختلاف مجلس و دولت بر سر میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده می گوید: درست است که مسیر تعیین دستمزد کارگران از شورای‌عالی کار می‌گذرد ولی وقتی ۷۰ تا ۸۰ درصد کارخانه‌ها دولتی است و دولت به عنوان بزرگترین کارفرمای کشور در بودجه سنواتی روی افزایش ۲۵ درصد برنامه‌ریزی می‌کند نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که حداقل مزد کارگران ۴۰ درصد تعیین شود.

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز پیش‌بینی کرد: دستمزد کارگران در سال آینده در حد همان ۲۵ درصد و نهایتا دوتا سه درصد بالاتر از این رقم تصویب شود.

وی در عین حال درباره موضع برخی نمایندگان مجلس که اعلام کردند زیربار افزایش کمتر از ۴۰ درصد حقوق کارگران برای سال آینده نمی‌روند، گفت: نمایندگان نسبت به حقوق کارگران دغدغه هایی دارند ولی اگر زیربار نروند از نظر قانونی چه کاری می‌توانند انجام بدهند. مشکل ما این است که اشتغال و دستمزد را دستوری کرده‌ایم در حالی که با این روش دستمزد و اشتغال درست نمی‌شود.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید: 

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به یک کارخانه بخش خصوصی که فرضا ۳۰۰۰ نیروی کار دارد و یک ریال سهام دولتی در آنجا نیست دستور بدهیم که حقوق کارگران را ۴۰ درصد افزایش دهد چون کارفرما می‌گوید بر اثر شاخصه هایی همچون تولید، خرید و فروش، تراز مالی و قیمت تمام شده به نیروی کار حقوق می‌دهد و اگر بخواهیم دستوری وادار به افزایش حقوق کنیم، ممکن است درکارخانه را ببندد و چند هزار نیروی کار خانه نشین شوند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز