حباب ۶۰۰ هزار تومانی سکه امامی کی تخلیه می‌شود؟

لست سکند

امروز قیمت سکه عقب نشینی کرده و با کاهش 1/23 درصدی نسبت به دیروز، 11 میلیون و 380 هزار تومان شد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم تنها 900 تومان در مقایسه با دیروز بالا رفته و به یک میلیون و 112 هزار و 300 تومان رسید. قیمت طلا و سکه همزمان با افزایش نرخ دلار در بازار داخلی، رشد زیادی پیدا کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنا به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا، افزایش قیمت‌های به وجود آمده در بازار طلا به دلیل انتشار اخبار سیاسی منفی و صعود قابل توجه نرخ ارز رخ داده و انتظار بر فروکش کردن این هیجانات در روزهای آینده است. طی چند روز اخیر در بازار سکه هم رشد قیمتی زیادی اتفاق افتاد و این مقدار افزایش، حباب سکه امامی را به بالای 600 هزار تومان رساند.

با این حال در چند روز آینده و با شروع ماه محرم انتظار می‌رود قیمت طلا کاهش پیدا کند. طبق اعلام کشتی‌آرای، افزایش قیمت طلا و سکه طی هفته اخیر نتوانسته نظر خریداران را جلب کند و همچنان حجم معاملات در سطح پایینی قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

طلا در رقابت با دلار کم آورد

قیمت جهانی طلا نسبت به دو روز قبل با کاهش 0/21 درصدی مواجه شده و هزار و 814 دلار نرخ گرفت. پس از اظهارات جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو، ارزش شاخص دلار تقویت شد. همین امر باعث گران تمام شدن قیمت طلا برای خریداران شده و این مسئله قیمت طلا را در بازار جهانی کاهش داد. در واقع بعد از دو هفته طلا از بالاترین سطح ارزش خود به سطوح قیمتی پایین‌تری نزول کرد.

اگرچه فضا در بازار جهانی برای این فلز زرد خوش بینانه است اما برخی تحلیلگران نظرات دیگری دارند. در واقع این دسته افراد معتقدند که طلا همچنان با مقاومت قابل توجهی برای صعود روبرو است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز