جنگنده نسل ششمی میگ 41 روسیه آماده اولین پرواز می‌شود

رسانه های روسیه خبر می دهند که جدیدترین جنگنده رهگیر روسی در حال آماده سازی برای اولین پرواز خود است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Avia.pro، بر اساس مطلبی که نشریه “DatViet” منتشر کرده است به نقل از تعدادی از منابع در وزارت دفاع روسیه ، جنگنده نسل ششم روسیه با کد PAK DP قرار است از اوایل سال 2023 به پرواز درآید تا شروع آزمایشات عملیاتی بر روی این جنگنده رهگیر را امکان پذیر سازد. این در حالی است احتمال می رود پس از انجام آزمایشات اولیه، تولید انبوه این جنگنده با قابلیت رسیدن به سرعت ماورا صوت، تا سال 2025 راه اندازی شود.

شرکت Mikoyan و نیروی هوایی روسیه به طور مشترک اولین پرواز آزمایشی جنگنده مافوق صوت PAK DP را در سال 2023 انجام می دهند. نیروی هوایی روسیه گفته است: “توسعه این جنگنده در حال حاضر طبق برنامه پیش می رود و این پیشرفت می تواند به PAK DP اجازه دهد اولین پرواز خود را در سال 2023 انجام دهد.” یک منبع دیگر از صنایع دفاعی روسیه گفت که علاوه بر زمان پرواز PAK DP ، این کشور در حال توسعه یک سیستم موشکی دوربرد برای جنگنده های آینده PAK DP است. ”

با در نظر گرفتن اعلام تاریخ اولین پرواز جنگنده رهگیر پروژه PAK DP ، کارشناسان اظهار داشتند که حداقل می بایست نمونه اولیه این جنگنده در حال حاضر مونتاژ شده باشد ، زیرا قبل از آزمایش این جنگنده در آسمان لازم است آن را بر روی زمین آزمایش کرد.

آریاک سفر

لازم به ذکر است که به گفته برخی رسانه ها PAK DP با نام MiG-41 نیز شناخته می شود. تا به امروز ، تصویر جنگنده-رهگیر نسل جدید ناشناخته مانده است ، با این حال ، کارشناسان معتقدند که در آینده نزدیک ظاهر آن برای عموم منتشر شود.

اخبار مهم حوزه تسلیحات را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار تسلیحات، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “جنگنده نسل ششمی میگ 41 روسیه آماده اولین پرواز می‌شود

  1. حسین ازارومیه گفته:

    کشورها درتلاش برای نسل 5و6کشورماهم ازروی اف 5جنگنده میسازد آخه الان وقت فانتوم است نیروی هوائی کشورما خیلی عغب افتاده

  2. رضا گفته:

    بله شما درست میگید ولی خبر نداری که ما جنگنده f 113 را داریم کوثر و صاعقه را می‌سازیم ؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!
    آخه سوخو میگ و اف ۳۵. و اف ۲۲ هم جنگنده اند که تعریف میکنی آنها هزار تا هزار تا جنگنده می‌سازند و صادر می‌کنند همه جهان هم مشتریانش هستند ؟؟؟؟؟
    اما حالا کشور ما و دانشمندانش جنگنده می‌سازند البته مدلهای قبلی را که داشتیم یک تغییر کوچولو و یه رنگ بهش میزنند و تمام از هر مدل هواپیما هم یک فروند نمایشی تحویل می‌دهند و تمام تا ۲۲ بهمن سال بعد تا ببینند که چه چیزی توی انبارها خاک میخورد بردارند تغییرش بدهند برای نمایش بعدی

    • آقای منطقی گفته:

      جنگ آینده برای جنگنده های بدون سرنشین است یا همون پهپاد که ایران تو اون خیلی پیشرفته است. جنگ های سوریه و عراق و همچنین اوکراین این موضوع تایید میکنه.

  3. سید سعید هاشمی گفته:

    درست است کشور ما عقب مانده علتش هم بی سوادی یا کم سوادی برخی از ماهاست مثلا عقب را با غین می نویسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز