جدیدترین پهپاد نظامی چین با برد 10 هزار کیلومتر رونمایی شد

لست سکند

چین به تازگی در چهاردهمین نمایشگاه هوا-فضا که در استان گوانگدونگ این کشور برگزار می شود از پهپاد نظامی وینگ لونگ-3 (Wing Loong-3) رونمایی کرده است. این پهپاد که توسط گروه صنعتی چنگژو توسعه یافته است به پهپادهای پرداتور و ریپر آمریکایی شباهت دارد و نخستین پروازش را در سال 2019 انجام داد ولی در آن زمان با نقایصی در عملکرد همراه بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پهپاد چینی وینگ لونگ-3 نیز مانند سایر پهپادها به منظور انجام مأموریت های شناسایی و نظارتی ساخته شده است و می تواند به سنسورهای گوناگونی مجهز بشود. علاوه بر این، وینگ لونگ-3 می تواند به موشک های هوا به هوا مجهز بشود و نقشی تهاجمی بر عهده بگیرد.

آن طور که پیداست چین با رونمایی از پهپاد نظامی وینگ لونگ-3 و افزایش برد آن تا 10000 کیلومتر، وارد سطح جدیدی از تولید این گونه پهپادها شده است. برای دستیابی به این برد شگفت آور، اندازه پهپاد به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده شده و طول بال های آن به 12.2 متر رسیده است.

راز آسمان پایتخت

ویژگی مهم دیگر این پهپاد این است که می تواند موشک های هوا به هوای نسل چهارم را با خودش حمل کند. این موشک ها می توانند هلی کوپتر یا دیگر هواگردها را سرنگون کنند و به این ترتیب، وینگ لونگ-3 به یک پهپاد کشنده تبدیل می شود که می تواند مأموریت های بین قاره ای را با موفقیت انجام بدهد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز