این زن های جاسوس را ببینید!

اغلب مواقع با شنیدن نام جاسوس یا یک فیلم جاسوسی، تصویر کلاسیک یک مرد کت و شلواری خوش پوش با یک عینک آفتابی که یک اسلحه سبک در دست دارد در ذهن نقش می‌بندد اما گاهی شخصیت اول یک فیلم جاسوسی چیزی جز کلیشه‌های ذهنی ما است.

به گزارش کاماپرس، هالیوود سال‌ها ساختار ذهنی مخاطبانش را به گونه‌ای تعریف کرده‌بود که تصویر هرفرد از یک جاسوس مردی با خصوصیات “جیمزباند” باشد اما به نظر می‌رسد چند سالی‌ست که گردانندگان بزرگترین مرکز تولید فیلم جهان به این نتیجه رسیده‌اند که سهم زنان از قاب فیلم‌های جاسوسی باید بیشتر از قبل باشد.

حالا این زنان هستند که با فیلم‌نامه‌های هیجان‌انگیز مقابل دوربین می‌روند و در قالب یک شخصیت کاریزماتیک، تاثیرگذار و حتی گاهی طنز ایفای نقش می‌کنند. در این نوشته قصد داریم برخی از بهترین فیلم‌ها را درباره جاسوس‌های زن و دنیای متفاوتشان به شما معرفی کنیم.

 

(جاسوس)  Spy

کمپانی‌های فیلم‌سازی Chernin Entertainment و TSG Entertainment در سال 2015 تولیدکننده فیلم جاسوس بودند. نویسندگان این فیلم تصمیم گرفته‌اند یک شخصیت طنز را در قالب یک جاسوس ارائه کنند. شخصیتی که نقش جاسوس را در این فیلم ایفا می‌کند “ملیسا مک‌کارتی” است که با توجه به شرایط فیزیکی خاصش موقعیت‌های جدیدی را در این نقش خلق کرده‌است.

آریاک سفر

ریک فورد (جیسون استاتم) نقش مکمل سوزان کوپر (ملیسا مک کارتی) را بازی می‌کند اما فیلم جاسوس عملا به علاقمندان سبک بازی ملیسا مک‌کارتی و شوخی‌های منحصر به فردش تعلق دارد.

داستان این فیلم از این قرار است که مامور اداره سازمان جاسوسی آمریکا (ملیسا مک‌کارتی) ماموریت دارد از مامور بردلی (جود لاو) پشتیبانی کند اما یک فروشنده اسلحه با هدف فروش سلاح‌های اتمی به تروریست‌ها تمام برنامه‌ها را بهم می‌ریزد و سازمان جاسوسی ایالات متحده به ناچار سوزان کوپر را به این مامورین خطرناک می‌فرستد که جلوی این معامله را بگیرد اما …

(دختری به نام نیکیتا) La Femme Nikita

Gaumont، Les Films Du Loup، کمپانی‌های فرانسوی سازنده فیلم دختری به نام نیکیتا هستند. داستان این فیلم با دوراهی سختی که نیکیتا (آن پاریو) با آن مواجه می شود، می‌تواند با زیرکی حس همذات‌پنداری مخاطب را برانگیزد و احساس او را برای انتخاب راهش تایید کند.

ماجرای فیلم از این قرار است که نیکیتا به همراه چند دوست خود به صورت مسلحانه از داروخانه والدین یکی از دوستانش سرقت می‌کنند و با سررسیدن پلیس تمام اعضای این گروه کشته می‌شوند اما نیکیتا زنده می‌ماند و به دلیل قتل یک پلیس به سی سال حبس محکوم می‌شود. پس از اتفاقاتی نیکیتا می‌فهمد که پلیس فرانسه مرگ او را اعلام کرده و ماموران امنیتی فرانسه دو راه همکاری با آنها یا مرگ را جلوی پای او می‌گذارند و …

(هانا) Hanna

کمپانی‌های سازنده این فیلم Focus Features و Filmstudio Babelsberg نام دارند. فیلم هانا تجربه نوینی در فیلم‌های با ژانر هیجان‌انگیز است. هانا دختری است که با وجود آموزش‌های رزمی و توانایی‌های حیرت‌انگیزش هنوز احساساتش را درک نکرده است.

خلاصه داستان فیلم: هانا از کودکی تمرین‌های آدم‌کشی خاصی را زیر نظر پدرش که یک مامور سابق سی‌آی‌ای است، فراگرفته و با مطالعه کتاب‌های قدیمی فنون رزمی گذشتگان را به خوبی آموخته است اما او تاکنون با مفاهیم احساسی و مدنی آشنا نشده و این فیلم تقابل ذات او را با مفاهیم جدیدی نشان می‌دهد که شاید مسیر زندگی او را دگرگون کند…

 

 (سالت) Salt

Di Bonaventura Pictures و Wintergreen Productions نام کمپانی‌هایی است که فیلم salt را ساختند و به سینما عرضه کردند. سالت فیلمی کاملا هالیوودی است که با  محوریت جلوه‌های ویژه و خلق صحنه‌های نفس‌گیر و با ریتم بالا در سراسر دنیا به نمایش درآمده است.

خلاصه داستان فیلم: اولین سالت (آنجلینا جولی) یک مامور سی‌آی‌ای است که در بازجویی از یک مرد روسی، انگشت اتهام برنامه‌ریزی و در آینده اقدام برای ترور رئیس جمهور روسیه را به سمت خود می‌بیند و از دست همکارانش فرار می‌کند. او راه سخت و طاقت‌فرسایی برای اثبات بی‌گناهی خود دارد. آیا موفق می‌شود؟!

 

 (گنجشک سرخ) Red Sparrow

کمپانی‌های فیلم‌سازی Chernin Entertainment و TSG Entertainment یک بار دیگر یک فیلم سینمایی هیجان انگیز با محوریت جاسوسی تولید کرده‌اند. گنجشک سرخ فیلمی است که با وجود ایدئولوژیک بودنش، با استفاده از تکنیک‌های مدرن سینمایی (در جلوه‌های ویژه، گریم و حتی در فیلم‌نامه نویسی) تماشاچی را میخ‌کوب می‌کند.

ماجرای فیلم از این قرار است که دامینیکا اگروای (جنیفر لارنس) پس از اتفاقاتی از زندگی روزمره خود فاصله می‌گیرد و توسط مدرسه‌ای متعلق به سرویس اطلاعاتی روسیه آموزش‌های لازم را می‌بیند. قسمت جذاب داستان تبدیل شدن جسم اگراوی به یک سلاح است اما این سلاح…

 

 (بلوند اتمی) Atomic Blonde

کمپانی Denver and Delilah Productions، سازنده فیلم اکشن و ماجرایی بلوند اتمی است؛ فیلمی که شاید به شهرت جهانی رقیبانش نرسید اما همچنان می‌توان از آن به عنوان فیلمی خوش‌ساخت نام برد. این فیلم با الهام از رمانی به نام سردترین شهر، با نویسندگی آنتونی جانستون ساخته شده است؛ این رمان هنوز در ایران به چاپ نرسیده است.

بلوند اتمی ما را به دوران جنگ سرد می‌برد، جایی که لورین (شارلیز ترون) پس از قتل یک جاسوس انگلیسی توسط سرویس جاسوسی این کشور راهی برلین می‌شود تا بلکه ردپایی از یک قاتل روس پیدا کند و موازنه جنگ را برهم بزند.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز