ثبت نام در سامانه جامع املاک/ یارانه جامانده ها قطع می‌شود

ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان شروع شد. از امروز همه خانوارهای مالک و مستاجر باید مشخصات ملک خود را در این سامانه ثبت کنند.

به گزارش کاماپرس، از امروز ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir شروع می شود و همه سرپرستان خانوارهای شهری و روستایی باید اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را در این سامانه ثبت کنند.

طبق گفته معاون وزیر اقتصاد جریمه مالیاتی خانه‌های خالی به قدری سنگین است که توصیه می‌ شود مردم به هیچ وجه صبر و معطل نکنند تا گرفتار شوند.
امید علی پارسا رئیس سازمان مالیاتی و معاون وزیر اقتصاد درباره مبلغ مالیات خانه های خالی می گوید: چیزی حدود ۵۰ درصد اجاره ماهانه یک واحد مسکونی، میزان جریمه مالیاتی است که از مالک آن اخذ می‌شود.

به عبارت دیگر هم درآمد اجاره آن واحد از دست مالک خارج شده و هم ۵۰ درصد آن چیزی که می‌توانسته دریافت کند را باید به عنوان مالیات پرداخت کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

با این اوصاف سرپرستان خانوار باید بر اساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) و مطابق با جدول زمان بندی که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ذکر شده، به این سامانه مراجعه کنند. مهلت ثبت نام از امروز تا ۲ ماه دیگر اعلام شده است.

البته سرپرستان خانواری که موفق به ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان در تاریخ اعلام شده، نشوند، می‌توانند از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند.

داشتن چند واحد مسکونی از مالیات معاف است؟

طبق اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، هر خانوار یک محل به عنوان محل اصلی سکونت و یک واحد مسکونی دیگر هم در شهر دیگری به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد.

همچنین اگر افراد و یا خانوارها بیش از واحدهای مذکور داشته باشند که بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌شود.

لازم به ذکر است یکی از مهم‌ترین جرایمی که برای ثبت نکردن یا ثبت اشتباه مشخصات ملک در سامانه جامع املاک و اسکان اعلام شده، حذف یارانه نقدی خانوارها و محرومیت از خدمات بانکی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ثبت نام در سامانه جامع املاک/ یارانه جامانده ها قطع می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز