تهران جزو 30 شهر گران جهان شد

اخیرا اکونومیست اسامی گران قیمت ترین شهرهای جهان را منتشر کرده و تهران در رده بیست و نهم این لیست قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنابر این گزارش، تل آویو به عنوان گران قیمت‌ترین شهر جهان شناخته شد. این اطلاعات براساس ارزیابی 160 شاخص کلی از جمله هزینه مسکن، پوشاک، خوراک، حمل و نقل و هزینه‌های درمان انتشار پیدا کرده است. شاخص معیار این گزارش، متوسط هزینه زندگی در نیویورک است که 100 در نظر گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

هزینه سایر شهرها طبق درصدی از شاخص معیار محاسبه می‌شود. به عنوان مثال اگر این عدد برای شهری 107 باشد یعنی اینکه میانگین هزینه‌های زندگی آن هفت درصد از نیویورک بیشتر است. این شاخص برای تل آویو 106 اعلام شده که یعنی هزینه زندگی در این منطقه 6 درصد بیشتر از نیویورک آمریکا محسوب می‌شود.

بعد از تل آویو، پاریس و سنگاپور بیشترین هزینه زندگی را دارند. زوریخ سوئیس، هنگ کنگ، نیویورک، ژنو، کپنهاگن دانمارک، لس آنجلس آمریکا و اوزاکا ژاپن رتبه‌های بعدی بیشترین میزان هزینه زندگی را دارند.

شاخص هزینه زندگی تهران چقدر است؟

شاخص متوسط هزینه زندگی در تهران 81 واحد است. بعد از تهران آمستردام هلند بیشترین متوسط هزینه زندگی را دارد. این عدد برای آمستردام 78 واحد اعلام شده است. سپس رم ایتالیا، برلین آلمان و دوبی امارات دیگر کشورهایی هستند که میانگین هزینه زندگی بیشتری نسبت به دیگر کشورهای جهان دارند.

قاعدتا تهران به دلیل تورم افسار گسیخته ایران و افزایش قابل توجه هزینه‌های زندگی یکی از 30 شهر گران قیمت جهان شده است. به طور کلی افزایش تورم در سطح جهانی و نیز وجود مشکل در زنجیره تامین مهم‌ترین عواملی بودند که هزینه‌های زندگی در بیشتر شهرهای جهان را تحت تاثیر قرار دادند.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز