تمایل قیمت طلا و سکه به کاهش بیشتر

قیمت طلا و انواع سکه در این تعطیلات پایانی ماه صفر، کاهشی شده است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 5 هزار و 300 تومانی نسبت به دو روز پیش، یک میلیون و 160 هزار و 800 تومان شد. نرخ سکه هم در مقایسه با دوشنبه، 59 هزار تومان کاهش داشت و به مرز 11 میلیون و 812 هزار تومانی رسید. به نظر هنوز هم اخبار سیاسی نقش مهمی در تعیین قیمت طلا و سکه داخلی دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به همبستگی بالای قیمت دلار با نرخ طلا و سکه بازار داخلی، معامله گران و سکه بازان بیشتر به اخبار سیاسی موثر بر این ارز خارجی توجه می‌کنند. دیروز طرفداران افزایش قیمت سکه سعی در بزرگ جلوه دادن اخبار مربوط به افزایش تنش‌ها با آذربایجان را داشتند. در مقابل کاهشی‌های این بازار تلاش می‌کردند تا توافق احتمالی ایران و عربستان را در اذهان عمومی پررنگ کنند.

به هر حال امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر اخبار پیرامون انجام مذاکرات وین و افزایش امیدواری‌ها نسبت به آینده سیاسی ایران کاهش پیدا کرد. کارشناسان معتقدند اگر مذاکرات در آینده نزدیک انجام شود، اثرات آن بر ثبات قیمت طلا و سکه و حتی کاهش آن منعکس خواهد شد.

آریاک سفر

از بازار طلای جهانی چه خبر؟

اونس طلا هم از دو روز گذشته روند کاهشی را پیش گرفته است. دلیل این کاهش قیمتی اونس، رشد ارزش دلار و رسیدن آن به بالاترین رکورد سال 2021 بوده که جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی کم کرد.

اکنون بازار جهانی طلا به گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه چشم دوخته است. پیش بینی شده که اقتصاد این کشور ماه گذشته 488 هزار شغل جدید ایجاد کرده باشد، اما باید دید که آمار روز جمعه این رقم را تایید خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر هر اونس طلا با کاهش 0.77 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی هزار و 747 دلاری قرار دارد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز