تفاوت در آموزش و تمایز در مهارت در مرکز علمی کاربردی گروه سحرخیز

مرکز آموزش جامع علمی كاربردی شركت كشاورزی توليدی سحرخیز  با آماده کردن بسترعلمی با استاندارد‌های آموزشی و فضای مناسب جهت پرورش استعداد‌های جوان و مجاورت با قطب‌های صنعتی و علمی کشور، گام‌های بلندی در مسیر آینده‌ای روشن در امر پژوهش و فناوری برداشته است.

به گزارش کاماپرس، فرهاد سحرخیز سرپرست مرکز علمی کاربردی سحرخیز و عضو هیأت مدیره‌ این گروه اظهار کرد: برندی مانند «سحرخیز» سابقه‌ای ۸۸ ساله داشته و فعالیت خود را 3 نسل است که ادامه داده چنین برندی وارد دسته‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود و این مسئله را وظیفه خود نیز می‌داند و به همین دلیل قدم به قدم به سمت و سوی ایجاد چرخه‌ها و حلقه‌های ارزشی در این مجموعه حرکت کرد.
وی عنوان کرد: یکی از این حلقه‌ها، ایجاد چرخه‌ آموزش است و باتوجه به معضلاتی که اکنون در حوزه‌ کشاورزی، گیاهان دارویی و زعفران وجود دارد ما خود را موظف دانستیم تا این مسئولیت را بر عهده بگیریم تا در بخش دانشگاهی، تفاوت‌های چشم‌گیری در سطوح مختلف در این رشته‌ها ایجاد کنیم.
دکترسحرخیز با بیان این‌که شعار دانشگاه علمی کاربردی سحرخیز «تفاوت در آموزش و تمایز در مهارت» است، در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در این راستا و با هدف تربیت دانشجویانی که توان و نیروی کافی کارآفرینی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی را داشته باشند، اقدام به تشکیل مراکزی مانند هسته‌های علمی و پژوهشی با هدف ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانشجویان، دفتر آموزش‌های آزاد با هدف برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت، مرکز فرهنگی ورزشی با هدف ارتقاء سطح سلامت و آشنایی با فرهنگ اصیل جامعه و دفتر کارآفرینی با هدف ورود علمی دانشجویان به بازار کار و آموزش و همچنین، چگونگی نوشتن برنامه کسب و کار در مرکز علمی و کاربردی سحرخیز کرده‌ایم.
عضو هیأت مدیره‌ گروه سحرخیز با اشاره به این‌که هم اکنون حدود ۱۵۰ دانشجو در 7 رشته و 2 حوزه‌ی مدیریت و کشاورزی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: این مرکز در حوزه‌ کشاورزی (مهندسی گیاهان دارویی)، تنها مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی، جنوبی و شمالی است که رشته‌ گیاهان دارویی را در خود جای داده است.

جایگاه ویژه‌ تولید زعفران در ایران 
وی با تأکید بر جایگاه ویژه‌ تولید زعفران در ایران که بالغ بر ۹۰ درصد زعفران جهان را شامل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این مهم باید در حوزه‌ علمی نیز در این حوزه موفق عمل کنیم؛ بنابراین رشته‌ی اختصاصی زعفران را ایجاد کردیم و از تمامی علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا در این رشته ثبت نام کنند چراکه در آینده‌ای نزدیک، تخصص در رشته‌های خاصی مانند حوزه‌های مرتبط با زعفران حرف اول را می‌زند.
در ادامه این گفت‌وگو دکتر فرزاد سحرخیز سرپرست مرکز علمی کاربردی سحرخیز و عضو هیأت مدیره‌ این گروه نیز عنوان کرد: توسعه‌ اطلاعات و آموزش در رشته‌ گل و گیاهان زینتی نیز با توجه به تغییر روند سبک زندگی افراد از خانه‌های ویلایی به آپارتمانی ضروری‌ است، چراکه همیشه نیاز به گل و گیاه در محیط اطراف ما احساس می‌شود و با آموزش این رشته می‌توان فرهنگ استفاده از گیاهان زینتی و آپارتمانی را توسعه و گسترش داد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز علمی کاربردی سحرخیز در حوزه‌ مدیریت و کسب و کار رشته بورس را تأسیس کرده چراکه هم اکنون گردش سرمایه از بازارهای سنتی به سمت بازارهای سرمایه‌ای در حال تغییر است و افراد در این رشته می‌توانند الفبای بورس را بیاموزند و بعد از فارغ‌التحصیلی در بازار سرمایه حرفی فعالیت کنند.
سرپرست مرکز علمی کاربردی سحرخیز دانشگاه فرصت خوبی‌دانست تا یک برند، رموز موفقیت خود را در قالب کلاس‌های بازاریابی و تکنیک‌های فروش مطرح کند و ادامه داد: بزرگ‌ترین دغدغه‌ مجموعه‌ «سحرخیز» بخش ارزش‌آفرینی و توسعه‌ پایدار کشاورزی زعفران است. در این خصوص قصد داریم با حمایت از کشاورزان و فرزندان آن‌ها نسلِ جدید کشاورزان را توسعه و آموزش دهیم و کمک کنیم تا از این سرمایه‌ی ملی استفاده‌ی درستی انجام گیرد.
دکتر سحرخیز افزود: تاسیس دانشگاه «سحرخیز» یک حمایت همه جانبه از کشاورزان و فرزندان آن‌هاست تا بتوانند دانش کسب‌ وکار خود را بعد از چند نسل تجربه‌ی عملیِ کاشت داشت برداشت زعفران، به عرصه‌ی حضور و ظهور برسانند.
سحرخیز خاطرنشان کرد: چاپ نشریات و برگزاری کارگاه‌های مشترک، ایجاد زمینه‌ حضور دانشجویان و اساتید ممتاز در قالب طرح تبادل استاد و دانشجو از دیگر اهداف فعالیت علمی مجموعه‌ی سحرخیز در عرصه‌ی بین‌المللی است.
وی با تأکید بر اینکه دانشجو محوری یکی از بخش‌های مهم فعالیت در دانشگاه سحرخیز است، بیان کرد: درهمین راستا مرکز علمی کاربردی گروه سحرخیز تسهیلات ویژه‌ای جهت تحصیلِ برگزیدگان علمی، فرهنگی و ورزشی در نظر دارد و علاوه بر این دفتر ارتباط با صنعت این مرکز برنامه‌ریزی اصولی برای ایجاد اشتغال بعد از تحصیل را برای فارغ‌التحصیلان خود فراهم می‌کند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سحرخیز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز