تزریق واکسن فایزر به ایرانی ها در عراق؟

لست سکند

خبرها حاکی از آن است که بلیط پرواز به مقصد عراق همچنان در بازه قیمتی ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. آژانس‌های هوایپمایی علت گرانی را استقبال مسافران از بلیط مقصد عراق می‌دانند. در سوی دیگر مسافران از احتمال تزریق واکسن فایزر در سفر به عراق صحبت می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ واکسیناسیون اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سفر شهروندان ایرانی برای تزریق واکسن معضل جدیدی نیست و پیش‌تر مشابه این اتفاق را در کشور‌های ارمنستان و آذربایجان و حتی امارات شاهد بوده‌ایم. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا بار دیگر سودای واکسن شهروندان ایران را به کشورهای همسایه کشانده است؟ آیا عراق واقعا به مسافران ایرانی واکسن فایزر تزریق می‌کند؟ و اگر اینطور است پیش‌شرط واکسینه بودن برای مسافران، چگونه دور زده می‌شود؟

بلیط پرواز به عراق ارزان نشد؛ گران‌تر شد

پیش‌تر علی شریعتی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و صادرکننده فعال در بازار عراق به تجارت‌نیوز گفته بود فقط کسانی که اقامت دائم داشته باشند، می‌توانند در عراق واکسن بزنند. اما از آنجا که در این کشور هم فساد بالاست، واکسینه شدن غیرقانونی ایرانیان کار غیرممکنی نیست.

در پی موافقت عراق با سفر هوایی ۶۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین، بر اساس تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت پرواز از اصفهان، شیراز، تبریز و تهران به نجف رفت و برگشت ۵ میلیون تومان و یک طرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این در حالی‌ست که احتمال تزریق واکسن فایزر به مسافران، موجب استقبال گسترده و گرانی بی‌سابقه در قیمت بلیط این مقصد شده است.

راز آسمان پایتخت

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت نیوز، مسئول فروش بلیت یکی از آژانس‌ها می‌گوید: «به طور قطعی نمی‌توان گفت حتما در عراق واکسن می‌زنید، اما مسافرانی داشتیم که به عراق رفتند و واکسن فایزر تزریق کردند. مثلا مسافرانی داشتیم که می‌خواستند از ایران مهاجرت کنند، در عراق فایزر تزریق کردند. بعد به کشور برگشتند و کارهای مهاجرت خود را انجام دادند.»

یکی دیگر از دفاتر مسافربری هواپیمایی نیز می‌گوید: «اطلاعات زیادی ندارم ولی شنیدم که آنجا فایزر می‌زنند. البته فکر نکنم رایگان باشد.»

واکسینه شدن در امارات تا ارمنستان، سلامت یا گردشگری؟

امارات متحده عربی و ابوظبی پس از واکسینه‌کردن ۸۷ درصد از شهروندان خود، با انتشار اعلامیه‌ای در خصوص دریافت واکسن کرونا برای گردشگران مدعی شدند که تمام کسانی که ویزای ورود به این کشور را دارند یا برای سفر به ابوظبی به ویزا نیاز ندارند، می‌توانند از امکان تزریق رایگان واکسن کرونا بهره‌مند شوند.

در همین زمان خبرهایی از برقراری تور‌های گسترده سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا به گوش می‌رسید. تور‌هایی که انتشار تصاویر آن‌ها از صف‌های طولانی ایرانیان برای سفر به این همسایه شمالی، عصبانیت شهروندان را برانگیخت.

در این شرایط ارمنستان از تزریق واکسن به‌ عنوان یک امکان جذب توریست بهره برد و اعلام کرد که به دلیل عدم استقبال مردم این کشور از واکسیناسیون، به انجام این کار ناچار شده است. بنا بر اعلام منابع مختلف، این کشور از محل نزدیک به ۲۰۰ هزار دوز واکسن چینی سینوواک، آسترازنکا-آکسفورد و اسپوتنیک وی و برای جذب گردشگران ایرانی کسب درآمد کرد. سفر‌هایی که برای هر ایرانی حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه داشت.

مرتبط با : فایزر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز