ترکیه و آنچه درباره‌اش نمی دانید!

لست سکند

مکان‌های تاریخی متنوع، مناظر زیبا و بدیع، فرهنگ غنی و غذاهای لذیذ ترکیه را به یک مقصد توریستی ایده‌آل تبدیل کرده است.

ترکیه در فرهنگ و کشور خود مشترکات زیادی با ما دارد. در عین حال نکات جالبی نیز در مورد ترکیه و تور استانبول نوروز 1402 چه از نظر جغرافیایی و چه فرهنگی وجود دارد که شاید تا به حال به آن‌ها دقت نکرده باشید.

به گزارش کاماپرس، در این مقاله از آژانس هواپیمایی ستاره ونک با تعدادی از این حقایق جالب آشنا می‌شویم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

استانبول تنها شهری است که همزمان در دو قاره قرار گرفته است

استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره قرار دارد. بخشی از استانبول در قاره آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا قرار گرفته و همین هم آن را منحصر به فرد می‌کند. این دو بخش توسط تنگه بسفر از هم جدا می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

استانبول نه تنها بین دو طرف اروپایی و آسیایی تقسیم شده است، که توسط یک امتداد آبی به نام بسفر از هم جدا شده اند، بلکه توسط یک ورودی به نام شاخ طلایی که بخش اروپایی شهر را به دو قسمت تقسیم می کند، تقسیم شده است. به این بخش جداکننده شاخ طلایی هم گفته می‌شود که از دیدنی‌های توریستی استانبول به حساب می‌آید.

تنگه بسفر-کاماپرس

ترکیه دارای بزرگ‌ترین بازار قدیمی جهان

ترکیه دارای قدیمی‌ترین معبد، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار و نقطه آغاز برداشت و کشاورزی است. پس از پیروزی پیروزمندانه فتح پایتخت رم یعنی قسطنطنیه در سال 1453، آن‌ها بزرگترین نام‌های بازار جهان را به عنوان بازار بزرگ یا کاپالی چارشی را ساختند.  این بازار به مرور توسعه پیدا کرد و بزرگ‌ و بزرگ‌تر شد، تا جایی که حالا بیش از ۳۰۰۰ مغازه در آن قرار دارد و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند.

تعدد مساجد هنگام بازدید با تور استانبول

ترکیه خانه برخی از زیباترین مساجد جهان است، زیرا حدود 99 درصد از کل ترک‌ها مسلمان هستند. یکی از خیره‌کننده‌ترین مساجد ترکیه، مسجد سلطان احمد است که در بین مردم به «مسجد آبی» در استانبول معروف است که با آژانس هواپیمایی ستاره ونک می‌توانید از آن دیدن کنید. جالب است بدانید در کل حدود ۸۲۷۰۰ مسجد در ترکیه وجود دارد.

بزرگ‌ترین تولید کننده فندق

ترکیه تقریباً 75 درصد از فندق جهان را تأمین می‌کند و بنابراین یکی از ستون‌های بازار صادرات ترکیه است. مزارع فندق عمدتاً به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب برای تولید فندق، در امتداد سواحل دریای سیاه ترکیه توسعه پیدا کرده‌اند.

 

چشم نظر، پرفروش‌ترین سوغاتی تور استانبول

چشم نظر که به آن چشم شیطان هم گفته می‌شود، برای ما وسیله ناآشنایی نیست. با این وجود سایر مردم جهان از آن شناختی ندارند و برای‌شان جالب و خاص به نظر می‌رسد. این وسیله که از شیشه آبی رنگ ساخته می‌شود در ترکیه بسیار فراوان است و در انواع اشکال و اندازه‌ها تولید و فروخته می‌شود. اعتقاد بر این است که چشم نظر قدرت محافظت در برابر انرژی منفی را دارد.

چشم نظر-کاماپرس

ترکیه، زادگاه لاله‌های رنگارنگ

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید لاله‌ها در واقع از ترکیه منشا گرفته‌اند. برای بزرگداشت این موضوع، دولت هر سال هزاران پیاز لاله را در سراسر استانبول می‌کارد. آن‌ها در اواخر ماه مارس تا آوریل شکوفا می‌شوند و رنگ و روی تازه و روح بخشی را به شهر اضافه می‌کنند که هنگام سفر با تور استانبول می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. ترکیه یکی از صادرکنندگان گل لاله به کشورهای مختلف مانند هلند نیز هست.

صبحانه، بخش مهمی از فرهنگ ترکیه

غذا بخش مهمی از فرهنگ ترکیه است و ترکیه برای دوستداران غذا بهشت است. در مورد غذا ترکیه با ما مشترکات زیادی دارد، اما صبحانه وعده‌ای است که در ترکیه مفصل‌تر سرو می‌شود. صبحانه کامل ترکی معمولا شامل انواع مختلف پنیر، زیتون، مربا، کره، نان و تخم مرغ و نان‌های مخصوص ترکی مانند نان سیمیت است. با توجه به هتلی که در تور استانبول انتخاب می‌کنید می‌توانید از یک صبحانه کامل ترکی لذت ببرید.

جمع بندی

ترکیه دارای جذابیت‌های فراوان و متنوع بسیاری است و یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد توریست در جهان را دارد. در بین تمامی شهرهای ترکیه، استانبول توریستی‌ترین شهر محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. با آژانس هواپیمایی ستاره ونک می‌توانید تور استانبول خود را رزرو کنید و از گشت و گذار در این شهر جذاب لذت ببرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ستاره ونک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز