بیشترین طلا در جهان در کدام کشورها تولید می شود؟ (ویدیو)

لست سکند

طلا یک عنصر شیمیایی است که در خالص ترین شکلش درخشنده، چگال، نرم و چکش خوار است. نماد طلا در جدول تناوبی Au  و عدد اتمی آن 79 است. طلا کاربردهای زیادی دارد و در صنایع الکترونیک، دندانپزشکی، محافظت از پرتو و سیم پیچی از آن استفاده می شود. در ادامه ویدیویی تماشا خواهیم کرد که کشورهای تولید کننده طلا را نمایش می دهد.

به گزارش کاماپرس، طلای ناب و خالص بیشتر در ساختن جواهرآلات مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از کشورها نیز آن را پشتوانه پول ملی شان قرار داده اند. این باور وجود دارد که اکتشاف و استخراج طلا از معدن نزدیک به 7000 سال قبل انجام گرفته است و مصریان باستان نخستین کسانی بودند که طلا را ذوب کردند. در طول تاریخ طلا ارزش زیادی داشته است و باعث جنگ های زیادی شده است.

با این تفاسیر، تولید طلا در سرتاسر جهان امری مهم است. میزان تولید جهانی طلا بر عرضه و تقاضا و قیمت آن تأثیرگذار است.  سه کشور از بزرگترین کشورهای تولید کننده این فلز گرانبها عبارتند از: چین (368 تن در سال) روسیه (205 تن در سال) استرالیا (327 تن در سال).

راز آسمان پایتخت

کشور چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده طلا در جهان است و در سال 2018 حدود 399 تن طلا تولید کرد که 12 درصد از کل طلای تولید شده در جهان را تشکیل می داد. البته امروز استخراج طلا از معدن با مشکلاتی روبروست و فعالان محیط زیست نگران آلودگی های زیست محیطی آن هستند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز