بورس روز 16 بهمن 1401/ امکان رشد دوباره شاخص کل وجود دارد؟

امروز شاخص کل بورس نسبت به سه روز قبل 17 هزار و 50 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 540 هزار و 193 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با پنج شنبه گذشته 7 هزار و 375 واحد کم شد و در محدوده 480 هزار و 181 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 16 هزار و 139 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «میدکو»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری منفی شد و به مرز 953 میلیارد تومانی رسید. بیشترین میزان خروج پول حقیقی روز جاری به سهم «فولاد»، شرکت فولاد مبارکه، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «وبملت» و «شپنا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر کاهش نرخ دلار و مسائل این چنینی روی بازار بورس موثر بوده و باعث کاهش شاخص کل شده است. در کل بسیاری از فعالان و کارشناسان معتقدند که بازار پتانسیل کافی برای رشد دوباره را دارد، اما این مورد به قوانینی که سیاستگذار وضع می‌کند، بازمی‌گردد. به نظر برخی از تحلیلگران، روند بورس در روزهای آینده متعادل خواهد بود و این بازار نوسان خاصی نخواهد داشت. در صورتی که اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی رخ دهد، امکان کاهش بیشتر بورس دور از انتظار نخواهد بود.

اطلاعات عمومی:

مطالبی درباره زملارد

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد زملارد در بازار دوم فرابورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به 848 میلیارد تومان می‌رسد. هم اکنون شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین و صندوق سرمایه گذاری مشترک صبا بیشترین سهم زملارد را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز