برخورد قانونی با تولیدکنندگان متقلب لوازم خانگی

لست سکند

اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده است که ورود لوازم خانگی کره‌ای به کیش را تایید می‌کند. از سوی دیگر انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ضمن اعلام این‌که فروش تولیدات داخلی با برچسب برند خارجی در بازار نوعی تقلب است، از معاون امور صنایع وزارت صمت خواست که موضع خود را در این زمینه اعلام کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، علی‌رغم ممنوعیت اخیر واردات لوازم خانگی، هنوز یک برند کره‌ای در بازار ایران حضور دارد و به تازگی محموله‌ای از آن وارد کشور شده است.

با توجه به اینکه چندی قبل شورای عالی مناطق آزاد ضمن ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی، کالاهایی که قبل از ابلاغ این قانون در مناطق آزاد ثبت شده‌اند، از این امر مستثنی کرد؛ محموله اخیر هم به گفته معاون فنی گمرک ایران، برای عرضه در مناطق آزاد کیش وارد شده است.

راز آسمان پایتخت

کارشکنی تولیدکنندگان داخلی

بنا بر اعلام انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تولید لوازم خانگی داخل با برچسب برند خارجی، درحالی‌که از سطح کیفی محصول خارجی برخوردار نیستند، مصداقی از تقلب به حساب می‌آید.

عباس تابش، رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در همین رابطه از معاون صمت خواسته است که موضع خود را نسبت به برخی از این موضوعات مطرح اعلام کند.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، طی این درخواست ۳ پرسش اساسی را مطرح کرده است؛ نخست آن‌که آیا تولید محصول داخلی با برچسب برند خارجی با توجه به توانایی‌های کشور در ساخت لوازم خانگی توجیه قانونی دارد؟

تابش همچنین به مسئله اجاره لوگوی برند کره‌ای توسط یک شرکت ایرانی اشاره کرده است: این مجوز برای درج روی کالای ایرانی کفایت می‌کند؟ سایر تولید کنندگان نیز چنین مجوزی دارند؟

سوال بعدی رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان از معاون صمت، مشخص کردن سهم داخلی سازی برند کره‌ای مذکور است و اینکه: اساسا تولید یک محصول در داخل کشور با درج برندهای خارجی، مشمول ممنوعیت واردات لوازم خانگی می‌شود یا خیر؟!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز