بانیکس؛ بانی زندگی ناب

دنیای امروز، دنیایی است که سخن از برابری می‌گوید. دنیایی که زنان هم از آن سهمی دارند تا راحت و خوشحال باشند. اما آن‌ها در این راه تنها هستند. زنان هم باید مادر باشند و هم شاغل. همچنین سلامتی آن‌ها نیز اهمیت دارد. بنابراین اگر یک دستیار داشته باشند بد نیست، تا بتوانند در این دنیای نابرابر، با هر نقشی که دارند، بدرخشند.

این قصه به وجود آمدن بانیکس به عنوان دستیار شخصی بانوان است.

کاماپرس، در آستانه نمایشگاه اینوتکس 2021 به سراغ مدیرعامل و هم بنیانگذار این شرکت، مجید اربعی یزدی، رفته است تا بیشتر با اهداف و شیوه کار آن آشنا شویم. در ادامه این مصاحبه را می‌خوانید؛

بانیکس چیست و از کجا آمده است؟

بانیکس دستیار شخصی برای بانوان است. دستیاری که به کمک آن دیگر دغدغه خانه، محل کار و سرویس‌های زیبایی شخصی ندارند و در منزل یا هرجای دیگری که هستند می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

آریاک سفر

ایده اصلی بانیکس در سال 98 شکل گرفت. ما با یک تیم کوچک سه نفره کار خود را آغاز کردیم و در مرحله اول، ماکتی از محصول را آزمایش کردیم. پس از اینکه بازخورد مثبتی از طرح بانیکس گرفتیم سرویس‌های دیگر آن را توسعه دادیم و در خرداد 99 بود که اولین نسخه رسمی اپلیکیشن بانیکس در گوگل پلی و کافه بازار منتشر شد. ما در سه ماه اول شروع کار بانیکس توانستیم 1200 کاربر جذب کنیم و در 6 ماه اول این تعداد به 5000 کاربر فعال رسید. سپس در اسفندماه ما 10هزار کاربر داشتیم که سقف سفارش 300 عددی در ماه را شکست.

در حال حاضر، ما با شعار «بانی زندگی ناب» حدود 70 سرویس برای بانوان داریم که در منزل کاربران ارئه می‌شوند، همچنین سرویس‌های متنوعی جهت نظافت منزل و محل کار هم برای تمامی مردم ارائه می‌کنیم. ما کار خود را با 20 بانیار آغاز کردیم و اکنون 100 بانیار فعال در اپلیکیشن داریم که نشان از توسعه ماست.

اما اینوتکس، تیم بانیکس قصد دارد امسال در این نمایشگاه نوآورانه اعلام کند که قرار است در خردادماه از خدمات جدیدمان در حوزه مراقبت و نگهداری از سالمندان و کودکان رونمایی کنیم. همچنین در نظر داریم شهرهای تحت پوشش بانیکس را علاوه بر تهران و کرج افزایش دهیم و در اینوتکس امسال آن‌ها را معرفی کنیم.

شایان ذکر است که مقصد بعدی بانیکس جزیره زیبای کیش است و این نوید را به کیش‌وندان عزیز و مسافرین جزیره‌ کیش می‌دهیم که همه خدمات مورد نیاز بانوان برای زیبایی و خدمات نظافت منزل  و هتلینگ را در بالاترین کیفیت تقدیم این عزیزان خواهیم کرد.

آینده را چه طور پیشبینی می‌کنید؟

ایران هم اکنون وارد مرحله نخست سالمندی شده است. یعنی 7 تا 14 درصد جمعیت کشور ما سالمند هستند. پیش‌بینی می‌شود که تا 30 سال آینده وارد مرحله سوم – فوق سالمندی- می‌شویم و بیش از 21 درصد جمعیت سالمند خواهند بود. ما سرویس‌هایی راه اندازی می‌کنیم که برای این آینده متعلق به سرویس‌های on- demand  کاربردی باشند. چراکه انسان‌های عصر مدرنیته نیاز دارند در هر لحظه بتوانند خدمات مورد نظرشان را در خواست و تامین کنند.

ما در این راه با چالش‌هایی هم مواجهیم. این چالش‌ها از جنس منابع مالی و منابع انسانی هستند که ما در بانیکس سعی داریم با هم‌افزایی با رقبای سنتی خود از حداکثر ظرفیت منابع انسانی بهره ببریم.

همچنین ما با مسئله استانداردسازی هم روبرو هستیم. تعریف خدمت استاندارد و جا انداختن این موضوع از دیگر چالش‌های ماست که ما سعی می‌کنیم با حداکثر توان رسانه‌ای خود، این موضوع را فرهنگ‌سازی کنیم.

مرتبط با : بانیکس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز