بانک ایران زمین ؛ ضامنی مطمئن برای فعالیت‌های اقتصادی

همه ما برای انجام هر کاری نیاز به یک سند یا ضمانت نامه معتبر داریم. قاعدتا وقتی مجموعه‌هایی مثل بانک ضامن یک قرارداد می‌شوند، امضای قرارداد یا شروع یک فعالیت مشخص با آسودگی خاطر طرفین همراه خواهند بانک ایران زمین نیز یکی از مجموعه‌هایی است که انواع ضمانت‌ نامه‌ها را به مشتریان واجد شرایط خود اعطا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما بانک ایران زمین هم مانند دیگر بانک‌ها برای انجام این کار شرایطی دارد. در مجموع بانک‌های مختلف برای صدور انواع ضمانت نامه قوانین مختلفی را وضع کرده‌‌اند. در واقع این مجموعه‌ها برای اینکه متحمل ضرر نشوند ضمن اعتبارسنجی‌های لازم، شرایط و وثیقه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند. بنابراین افرادی قابلیت استفاده از این خدمت بانکی را دارند که سابقه بانکی خوبی داشته باشند و مدارک و وثیقه‌های موردنیاز ضمانت نامه را ارائه دهند.

ضمانت نامه بانکی به بیانی ساده قرارداد یا سندی است که در آن متقاضی متعهد می‌شود تا در زمان معین بابت موضوعی مشخص مبلغی را به فرد دیگری پرداخت کند. اگر ضمانت دهنده به هر دلیلی نتواند در زمان مقرر شده مبلغ مورد توافق را به فرد مقابل بپردازد، بانک باید به جای او این مبلغ را پرداخت کند. بنابراین اگر بانک ضمانت نامه‌های مناسبی را دریافت نکند، دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

آریاک سفر

کاربرد ضمانت نامه در معاملات

در صورتی که شخصی قصد گرفتن ضمانت نامه‌های بانکی را داشته باشد باید ابتدا درخواست صدور آن را به بانک ارائه دهد. بانک به منظور موافقت با درخواست متقاضی مواردی مثل صوری نبودن شرایط مناقصه، مزایده یا هر رابطه حقوقی، توانایی فرد برای عملی کردن شرایط لازم موضوع ضمانت نامه و ابزاری نبودن آن را بررسی می‌کند.

اگر بانک با موضوع ارائه ضمانت نامه موافق کند، اعتبارسنجی فرد متقاضی شروع خواهد شد. در این مرحله بانک به دقت موارد مختلفی از جمله، صلاحیت فنی، تمکن مالی و سابقه بدهی و چک برگشتی افراد را در سیستم بانکی مورد بررسی قرار می‌دهد.

در هر صورت دریافت ضمانت نامه بانکی برای فرد متقاضی مزایای زیادی دارد از جمله اینکه به فرد امکان دریافت وام را می‌دهد. در واقع متقاضیان به پشتوانه این نوع ضمانت نامه‌ها به فعالیت‌های بزرگ می‌پردازند. ضمن اینکه در صورت موافقت بانک با موضوع ضمانت نامه و شرایط آن، اعتبار فرد متقاضی در مقابل طرف دیگر قرارداد بالا می‌رود و اعتماد به نفس وی در معاله زیاد می‌شود.

انواع ضمانت نامه های بانک ایران زمین

بانک ایران زمین یکی از مجموعه‌هایی است که انواع ضمانت نامه را به مشتریان خوش حساب خود ارائه می‌دهد. ضمانت نامه شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام تعهد، پیش پرداخت، حسن انجام کار، گمرکی، تعهد پرداخت و متفرقه از جمله مواردی است که توسط بانک ایران زمین برای مشتریان تدارک دیده شده است. ضمن اینکه هر شخصی اعم از حقیقی و حقوقی امکان دریافت ضمانت نامه‌‌های بانک ایران زمین را دارد.

اشخاص حقیقی در صورت موافقت بانک عامل با ضمانت نامه، باید کپی شناسنامه و کارت ملی، تقاضای صدور، فرم و پیشنهاد ضمانت نامه با قید نوع، مبلغ و مدت آن، اعتبارسنجی متقاضی و ضامن‌ها و مدرک شغلی خود را ارائه دهند. به علاوه تعیین مبلغ سپرده نقدی و نوع وثیقه‌ها و میزان آن‌ها، متعهدین قرارداد و ضامن‌ها و سررسید ضمانت نامه از طرف اشخاص حقیقی ضروری است.

مرتبط با : بانک ایران زمین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز