بازنشستگان و کارگران فاقد مسکن 3 ساله خانه دار می شوند؟

طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای بازنشستگان و کارگران فاقد مسکن کلید خورد.

به گزارش کاماپرس، براساس تفاهم‌نامه‌ وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، قرار شد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان ساخته شود. در همین راستا تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین وزارت کار، شرکت عمران شهر‌های جدید و اتحادیه اسکان منعقد شده که قرار است ظرف ۳ سال برای ۱۰ هزار کارگر و بازنشسته فاقد مسکن، خانه ساخته شود.

اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، سمنان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و سیستان و بلوچستان به عهده گرفته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن دسته از مشمولین که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و پس از تأیید و احراز شرایط، آورده اولیه خود را واریز کرده باشند در اولویت واگذاری هستند و در فاز بعد، تعاونی‌های مسکن واحد‌های تولیدی و صنعتی در اولویت قرار می‌گیرند.

آریاک سفر

۷۵۰۰ میلیارد اعتبار برای تعاونی های مسکن کارگری

محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت کار ، از اختصاص خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی به ۷۵ هزار تعاونی مسکن با اولویت تعاونی‌های مسکن کارگری خبر داده و به ایسنا می‌گوید:« بانک توسعه تعاون این تسهیلات را با اولویت مسکن کارگری اختصاص داده و به طور میانگین به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است. مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور ۱۰ ساله بوده که با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اختیار افراد قرار داده می‌شود.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ،عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گفته معاون امور تعاون وزارت کار، کارگران مشمول می‌توانند هم در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند و هم به عضویت تعاونی‌های مسکن درآیند. به موجب این طرح زمین در اختیار تعاونی‌های مسکن کارگری قرار می‌گیرد و از زمین‌های جوار شهرک‌های صنعتی که امکان ساخت در آن‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز