اهمیت استفاده از زانوبند کشی شرافیت در بدنسازی

امروزه لوازم و تجهیزات ورزشی گوناگون برای جلوگیری از بروز آسیب‌های بدنی جدی و همچنین بهبود حرکات تمرینی تولید و در بازار عرضه شده است. زانوبند کشی شرافیت با هدف جلوگیری از مصدومیت، محافظت از تثبیت زانو با تامین فشار و همچنین کاهش شدت آسیب وارد شده به زانو طراحی شده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از شرافیت، علاوه بر این‌که استفاده از زانوبند کشی شرافیت به عنوان یک نکته مهم ایمنی در بدنسازی ضروری است؛ در بهبود حرکات بدنسازی نیز موثر بوده و به ورزشکار در بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر کمک می‌کند. چرا که بستن زانوبند کشی در حین ورزش با کاهش وظیفه ثباتی عضلات زانو، موجب تمرکز توان عضلات بدن در قسمت حرکتی خواهد شد. کاماپرس در ادامه به معرفی زانوبند کشی شرافیت ، کارکرد و ضرورت استفاده از آن می‌پردازد.

زانوبند کشی چیست و چه کاربردی دارد؟

احتمالا بارها در تلویزیون یا استادیوم‌های ورزشی دیده‌اید که برخی از ورزشکاران پس از صدمه دیدن با یک زانوبند در مسابقات حاضر می‌شوند. زانوبند کشی که به آن باند کشی نیز گفته می‌شود، معمولا برای محافظت از مفاصل زانو و ماهیچه‌های ضعیف و آسیب دیده استفاده می‌شود. مهم‌ترین کارکردهای زانوبند کشی در ادامه آمده است؛

تامین ایمنی ورزشکار

زانو یکی از پرآسیب‌ترین اعضای بدن در هنگام ورزش است؛ زانوبند کشی غالبا در هنگام انجام حرکات سنگین مانند بلند کردن وزنه به دور زانو پیچیده شده و از کشیده شدن بیش از حد مفاصل در این ناحیه جلوگیری می‌کند. در واقع زانوبند کشی دارای یک حالت فنری و کششی است که موجب می‌شود تا در حین انجام فعالیت ورزشی  از عضلات و مفاصل پشتیبانی شده و ایمنی ورزشکار تامین شود. جلوگیری از بروز مصدومیت موجب افزایش دوره‌های تمرینی منظم ورزشکار و نهایتا افزایش قدرت و توان عضلانی است.

کاهش مصدومیت در نواحی آسیب دیده

ضمن این‌که یکی دیگر از کارکردهای مهم زانوبند کشی جلوگیری از ورود صدمه بیشتر به نواحی آسیب دیده است. بسیاری از بدنسازان بعد از مصدومیت از زانوبند استفاده می‌کنند؛ چرا که نقاط آسیب دیده بدن معمولا به علت ضعف، به شدت مستعد بروز آسیب مجدد هستند.

آریاک سفر

بهبود حرکات تمرینی

مهم‌ترین وظیفه عضلات در بدن، حفظ ثبات در مفاصل و حرکت بخش‌های مختلف بدن است؛ زانوبند کشی این وظیفه ثباتی را به حداقل رسانده و نهایتا سبب می‌شود تا توان و قدرت عضلات در قسمت‌های حرکتی متمرکز شود. در واقع زانوبند کشی با ایجاد بهترین شرایط سبب انقباض بهتر و نهایتا افزایش نیروی حرکتی می‌شود. در نتیجه این کارکرد ورزشکار می‌تواند وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کند.

زانوبند کشی-کاماپرس

استفاده از زانوبند کشی چه فوایدی دارد؟

مزایای استفاده از زانوبند کشی در حین ورزش شامل افزایش حس عمقی، کاهش دامنه حرکتی مفاصل مجاور و نگه داشتن آنها در محدوده ایمن، کاهش فشار بر عضلات ضعیف و غیر هدف، فرم بهتر، تکنیک بهتر، تحریک بیشتر بدنی برای عضله سازی در عضلات هدف و همچنین کاهش آسیب‌های دوره تمرینی در اثر جابه‌جایی غلط و غیر اصولی وزنه است.

نحوه صحیح بستن زانوبند کشی

استفاده نادرست از زانوبند کشی ممکن است موجب افزایش میزان آسیب شده و بر روی گردش خون یا تحریک پوست اثرگذار باشد. برای بستن اصولی و صحیح زانوبند کشی ابتدا باید توجه کنید که زانوبند را با کشش کافی به دور زانو ببندید، خیلی شل بستن زانوبند موجب کاهش تاثیر آن و خیلی سفت بستن، مانع جریان خون می‌شود. ضمن این‌که لبه‌های هر دور از باند کشی باید بدون فاصله از هم قرار بگیرد، چرا که اگر لبه‌های آن آزاد باشد، ممکن است سبب ساییدگی یا گازگرفتگی پوست زانو شود.

استفاده نکردن از زانوبند کشی با چه آسیب‌هایی همراه است؟

یکی از قسمت‌های بدن که در معرض مصدومیت و آسیب دیدگی بالایی قرار دارد، زانو است. به‌طوری که بیش از 50 درصد آسیب دیدگی‌های ورزشی در قسمت زانو است. عدم استفاده از تجهیزات ورزشی مناسب مانند زانوبند کشی در هنگام انجام انواع ورزش‌ها از جمله بدنسازی، دو، دوچرخه سواری، شنا، ایروبیک، فوتبال، بسکتبال و والیبال و غیره سبب بروز مصدومیت و عوارض جبران ناپذیری شده است. از جمله این عوارض ورود آسیب به تاندون زیر کشکک زانو، بافت‏های اطراف زانو، پارگی‏ های عضلانی و وتری، لیگامانی و منسیک است.

البته باید توجه داشته باشید که کارکرد صحیح زانوبند کشی مانند هر وسیله ورزشی دیگر علاوه بر کیفیت محصول و استفاده اصولی از آن، به تکنیک‌های درست ورزشی نیز بستگی دارد؛ انجام تمرینات ورزشی به شکل غیر اصولی و با تکنیک‌ غلط، حتی با بستن زانوبند کشی نیز موجب بروز آسیب می‌شود.

مزایای استفاده از زانوبند کشی شرافیت

زانوبند کشی شرافیت یکی از انواع با کیفیت این محصول است که با طول حدودی 2.5 متر طراحی و عرضه شده است. طول این زانوبند موجب حفاظت از مفاصل زانو در حین تمرینات وزنه‌ برداری، بدنسازی، پاورلیفتینگ و تمرینات قدرتی می‌شود.

بندهای زانوبند کشی شرافیت سبب ایجاد پشتیبانی حداکثری برای پایداری و موقعیت زانو در حین تمرینات بدنسازی می‌شود. از دیگر کارکردهای این محصول کاهش فشار در کشکک زانو است که سبب افزایش توان فرد برای کار سنگین‌تر با دستگاه می‌شود.

زانوبند کشی شرافیت با اندازه‌ای کاملا مناسب برای خانم‌ها و آقایان با قیمت 357 هزار تومان به فروش می‌رسد. ضمن این‌که این زانوبند قابلیت تنظیم و استفاده برای فشارهای مختلف را دارد.

تجربه خریدی لذت بخش با مجموعه شرافیت

مجموعه جوان و حرفه‌ای شرافیت با هدف گسترش کیفیت ورزش در میان جوانان، در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات و لوازم ورزشی با کیفیت از جمله زانوبند کشی فعالیت می‌کند. خرید زانوبند کشی از مجموعه شرافیت علاوه بر تضمین کیفیت کالا، از مزیت خرید با قیمتی بسیار مناسب و به صرفه برخوردار است.

مجموعه شرافیت علاوه بر تولید و عرضه لوازم بدنسازی و تجهیزات ورزشی گوناگون مانند زانوبند کشی ، دارای مجموعه‌ای کامل از انواع لباس ورزشی زنانه و لباس ورزشی مردانه بوده و امکان خرید این محصولات به شکل عمده را نیز فراهم کرده است.

خرید محصولات شرافیت به راحتی و تنها با مراجعه به فروشگاه آنلاین این مجموعه و انتخاب محصول مورد نظر در سایزبندی و رنگ دلخواه، امکان پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : شرافیت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در ورزش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز