افزایش حقوق کارگران 2 بار در سال ؛ کارگران در انتظار تائید مجلس

افزایش حقوق کارگران تنها یک بار در سال در شرایطی که تورم در طول برخی سال ها – مثل سالجاری و سال قبل – رشد فزاینده ای داشته اجحاف در حق کارگران به شمار می‌رود و طرحی برای اصلاح این وضعیت در مجلس به جریان افتاده است.

به گزارش کاماپرس، تعیین دستمزد کارگران هر سال در فروردین ماه بر اساس هزینه ها و نرخ تورم پیش بینی شده توسط مراجع رسمی مثل بانک مرکزی نهایی می شود اما اگر تورم و هزینه معیشت از آنچه پیش بینی شده فراتر رود، کارگران باید با همان حقوق ناچیز بسازند.

این معضل امسال وضعیت زندگی را چنان برای کارگران سخت کرده است که حداقل دستمزد حدود 2 میلیون 800 هزار تومانی حتی کفاف هزینه خورد و خوراک یک خانوار سه نفره را نمی دهد و کارگران برای هزینه های دیگر همچون اجاره مسکن، پوشاک ، بهداشت و … به نهایت استیصال رسیده اند.

مجلس برای اصلاح این وضعیت طرحی در دستور کار دارد که نمایندگان کارگران خواستار رسیدگی و تصویب آن با فوریت هستند.

نمایندگان تصویب افزایش حقوق کارگران 2 بار در سال را قانونی کنند

آریاک سفر

فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در این باره به ایسنا گفته است: چنانچه مجلس این طرح را به قانون تبدیل کند و حقوق کارگران در سال دوبار افزایش یابد، حقوق کارگران تا حدی با تورم هماهنگ می شود و این اقشار زحمتکش جامعه از نظر معیشتی به حداقل‌ها دست پیدا می کنند و قدرت خرید آنها از وضعیت فعلی کمی بالاتر می رود. بر این اساس خواسته ما از نمایندگان دلسوز مجلس این است که این طرح از دستور کار خارج نشود و هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار نیز درباره این طرح می گوید: طرح مذکور باید چند ماه قبل تر از سوی نمایندگان کارگری دنبال می شد ولی اگر به آن طرف سال هم موکول شود فرصت کافی برای تصویب و اجرا تا نیمه دوم سال وجود دارد.

مطالب مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز