افزایش تمایل بانوان برای خرید موتورسیکلت های برقی

عضو هیئت مدیره صنعت موتورسیکلت ایران ضمن اشاره به نرخ موتورهای موجود در بازار افزود: در حال حاضر خانم‌ها تمایل زیادی برای خرید موتورسیکلت برقی نشان می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حمل‌ونقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، ابوالفضل حجازی به افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت در سال جاری اشاره کرد و افزود: به سبب آنکه این صنعت در دست بخش خصوصی است، قیمت‌ها نسبت به تورم کشور کمتر بوده و رقابتی سالم در این حوزه سبب تعادل قیمت‌ها شده است.

بازار موتور چندان متاثر از نوسان نرخ ارز نیست

حجازی درباره قیمت‌ها نسبت به سه سال گذشته اظهار کرد: قیمت ارز نسبت به سه سال گذشته حداقل 5 برابر افزایش داشته و هزینه حمل کانتینر موتور همچنین از هزار دلار به 4 هزار دلار و برخی اوقات به 14 هزار دلار نیز رسیده است. البته با این حال اگر قیمت موتورسیکلت را با نرخ دلار بسنیجم 80 درصد نرخ موتور سیکلت‌ها داخلی ارازان‌تر نسبت به بازار خارجی عرضه می‌شوند. به عنوان مثال موتوری که در چین یا هند قیمتی حدود 80 تا 90 میلیون دارد در ایران 50 تا 60 میلیون تومان ارائه می‌شود زیرا بازار موتور چندان متاثر از نوسان نرخ ارز نیست و شرکت‌ها اقدام به تاسیس فروشگاه‌های اصلی و مرکزی کرده‌اند و به همین سبب 50 درصد واسطه‌ها حذف شده است.

قیمت موتور سیکلت‌های موجود در بازار

این فعال اقتصادی درباره قیمت موتورسیکلت‌های موجود در بازار توضیح داد: 30 تا 40 درصد موتور سیکلت‌های موجود در بازار تولید داخل هستند و قیمتی معادل 40 تا 80 میلیون تومان دارند. البته در بازار، موتورسیکلت 400 میلیون تومانی نیز به صورت محدود ارائه می‌شود. واردات موتورسیکلت 250 سی‌سی نیز با مجوزهای خاص و برای ارگان‌های خاص امکان‌پذیر خواهد بود.

آریاک سفر

حجازی همچنین درباره متقاضیان خودرو توضیح داد: طبقه متوسط و کارمندان امروزه از متقاضیان اصلی خرید موتور سیکلت هستند همچنین برای خانواده‌ها و جوانان این وسیله به سرمایه تبدیل شده تا جایی که افراد با بضاعت کم که توانایی خرید خودرو ندارند به خرید موتورسیکلت رو می‌آورند. گفتنی است که گزارش‌های بازار نشان می‌دهد، خانم‌ها تمایل زیادی برای خرید موتورسیکلت برقی دارند در شهرهای بزرگ موتورسواری بانوان زیاد شده و اگر موانع این مسئله رفع شود باعث رونق این صنعت خواهد شد.

این فعال اقتصادی درباره مشاغل مرتبط با موتور اظهار کرد: سرمایه‌ای شدن موتور سبب شده نگهدای از آن بیش از پیش اهمیت پیدا کند و بر همین اساس تعمیرات و قطعه‌سازی آن افزایش پیدا کرده و سبب شده تا اشتغال‌زایی شود.

الزام استفاده از تجهیزات ایمنی برای بانوان

تمام راکبین در هنگام موتور سواری باید توجه داشته باشند از تجهیزات ایمنی استفاده کنند. اولویت اصلی خود را برای موتور سواری خرید کلاه کاست بگذارید، زیرا در هنگام تصادف سر راکب در بیشترین معرض آسیب است.

انتهای پیام

مرتبط با : استار سیکلت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز