افت شدید قیمت طلا در اثر کم شدن خرید دارایی‌ ها

قیمت طلا تحت تاثیر کاهش قیمتی اونس و دلار کم شد و به محدوده یک میلیون و 151 هزار و 800 تومانی رسید. سکه هم با نوسان اندکی در همان مقدار 11 میلیون و 800 هزار تومانی باقی ماند. اکنون فلز گرانبهای داخلی منتظر نتیجه جلسه فردای کمیته بازار باز فدرال رزرو است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فردا جلسه کمیته بازار باز برگزار خواهد شد و احتمالا خروجی آن شوک اساسی به بازار طلای جهانی وارد خواهد کرد. در جریان جلسه فردا به نظر برنامه‌های مربوط به نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا سال 2024 ارائه خواهد شد. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به هزار و 768 دلار رسیده که نسبت به دیروز 0.54 درصد کاهش داشته است.

بانک مرکزی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تا پایان سال میلادی جاری، برنامه سرعت خرید دارایی‌ها را که به علت وقوع بحران ناشی از کرونا در پیش گرفت، کاهش خواهد داد. در حال حاضر فدرال رزرو ماهانه 120 میلیارد دلار دارایی خریداری می‌کند. اگر در موعد ذکر شده خرید دارایی‌ها را کم کند، احتمالا قیمت طلا با ریزش اساسی مواجه خواهد شد.

آریاک سفر

البته عکس این حالت هم قابل تصور است و در صورت عدم توانایی بانک مرکزی آمریکا برای کاهش خرید دارایی‌ها، افزایش قیمت طلا حتمی می‌شود. به نظر فعالان جلسه فردا و روند برنامه ریزی کمیته تخصصی در این خصوص تا حدودی قیمت اونس طلا را مشخص خواهد کرد.

سخت شدن کاهش قیمت سکه

به نظر کارشناسان بازار طلا و سکه داخلی، مشخص شدن روند حرکت قیمت اونس طلا تا حدود زیادی بر نرخ این فلز گرانبها در ایران موثر است. اکنون سکه در مرز قیمتی حساسی قرار گرفته و برای صعود قیمتی به یک شوک اساسی دارد. ضمن اینکه به نظر برخی کارشناسان، راه کاهش قیمتی آن تا حد زیادی مسدود شده است. زیرا ارزش ذاتی این فلز گرانبها در روزهای گذشته بالا رفته و دلیلی برای کاهش زیاد قیمت آن وجود ندارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز