افت ادامه دار نرخ دلار و عقب نشینی معامله گران

لست سکند

قیمت دلار نسبت به روز گذشته 163 تومان کاهش قیمت داشته و در محدوده 27 هزار و 451 تومانی قرار دارد. کارشناسان معتقدند روند کاهشی در بازار ارز به دلیل اخبار گوناگونی است که درباره مذاکرات برجام منتشر می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با انتشار هر خبری درباره برجام، بازار ارز تهران شرایط جدیدی پیدا می‌کند. هم اکنون اخبار مثبت برجامی مانع از رشد قیمت دلار از ابتدای هفته جاری شده است. در حال حاضر سرنوشت برجام و قیمت دلار همبستگی شدیدی دارند. اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره مذاکرات و لغو تحریم‌ها علیه ایران باعث شده تا جو مثبتی درباره روابط ایران و آمریکا ایجاد شود. ضمن اینکه بیانیه مشترک سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس هم نشان دهنده این است که آمریکا درباره بازگشت مجدد به تعهدات برجام تمایل دارد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، هم مسئله نحوه برخورد تیم مذاکره کننده جدید را دوستانه خوانده و به بن بست کشیدن مذاکرات را نفی می‌کند. همه این مسائل دست به دست هم داده که شرایط بازار ارز تا زمان آغاز مذاکرات آرامش نسبی داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

پیش بینی نرخ دلار در روزهای آینده

در حال حاضر خریداران در بازار ارز عقب نشینی کرده و معامله گران هم جانب احتیاط را در پیش گرفته‌اند. کارشناسان ارزی معتقدند که چنانچه جو نزولی بازار ادامه پیدا کند و قیمت دلار هم در نرخ 27 هزار و 500 تومانی تثبیت شود  احتمالا نرخ دلار در روزهای آینده کاهش بیشتری خواهد داشت. با توجه به افزایش امیدواری‌ها نسبت به مذاکرات برجام انتظار نمی‌رود حجم خریدها در این مدت افزایش قابل توجهی داشته باشد. ضمن اینکه معامله گران معتقدند در صورتی که نرخ دلار در این مدت به سمت کانال‌های بالای قیمتی حرکت کند، این رشد دوام چندانی نخواهد داشت.

هم اکنون دیگر ارزهای مهم بازار مثل پوند و یورو هم کاهشی است. نرخ پوند با افت 127 تومانی نسبت به دیروز در محدوده 37 هزار و 777 تومانی قرار دارد. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته کاهش 108 تومانی داشته و به مرز 31 هزار و 821 تومانی رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز