آپدیت ویندوز ۱۱ ضروری است؟

لست سکند

شرکت مایکروسافت پیش از موعد و در روز دوازدهم مهر، رسماً ویندوز 11 را به کاربران خود عرضه کرد. این در حالیست که گیمرها از کاهش 30 درصدی عملکرد گیمینگ ویندوز 11 شکایت دارند.

به گزارش کاماپرس، انتظار می‌رود به زودی سخت‌افزار‌های منطبق با ویندوز 11 نیز روانه بازار شوند. به گفته شرکت مایکروسافت دارندگان دستگاه‌های سازگار با ویندوز ۱۰، می‌توانند از آپدیت ویندوز 11 بصورت رایگان بهره ببرند.

انتشار تدریجی ویندوز 11 تا نیمه سال 2022 ادامه خواهد داشت. در نتیجه اگر تاکنون اعلان آپدیت ویندوز را دریافت نکرده‌اید، احتمالا در نوبت‌های بعدی برای دستگاه شما منتشر خواهد شد.

مایکروسافت در جدیدترین محصول نرم‌افزاری خود تلاش کرده تا سیستم‌های کامپیوتری را به گوشی همراه نزدیک‌تر کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تازه‌ی ویندوز ۱۱ اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و پشتیبانی از برنامه‌های اندروید است.

ممکن است کاربران ویندوز با این سوال مواجه شوند که آیا ارتقای ویندوز 10 به 11 لازم است؟

راز آسمان پایتخت

ویندوز 10 را با ویندوز 11 جایگزین کنیم؟

ویندوز 11 در حال حاضر مطمئن‌ترین سیستم عامل مایکروسافت برای سیستم‌های کامپیوتری محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی این سیستم عامل قابلیت امنیتیِ مجازی‌سازی یا Virtualization-Based Security تعبیه‌شده در آن است.

در قابلیت امنیتی مجازی‌سازی ویندوز 11 از فناوری‌های مجازی‌سازی برای ایجاد و ایزوله کردن یک ناحیه امن در حافظه سیستم عامل استفاده می‌شود. ویندوز 11 از این قابلیت برای میزبانی از برخی راهکارهای امنیتی استفاده می‌کند تا از سیستم عامل در برابر آسیب‌پذیری‌های مختلف محافظت کند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایندین اکسپرس و به گفته یکی از گیمرها، این دسته از کاربران ویندوز ۱۱ با کاهش 25 درصدی در سرعت عملکرد سیستم‌های خودمواجه هستند که با نرخ بالای خود بر فریم ریت سیستم نیز تاثیر می‌گذارد. البته به نظر می‌رسد این نگرانی تنها برای سیستم‌هایی با پیش‌فرض ویندوز 11 وجود دارد و قابلیت VBS بطور پیش‌فرض در دستگاه‌هایی با سیستم عامل 10 یا 10 Pro غیرفعال است.

به همین دلیل مایکروسافت امیدوار است که این قابلیت را بهینه‌سازی کرده یا فعال‌سازی پیش‌فرض آن را در نسخه نهایی ویندوز 11 غیرفعال کند.

اگر شما یک کاربر گیمر نباشید، چندان جای نگرانی نیست؛ مایکروسافت در ویندوز 11 قابلیت‌های دلپذیری در نظر گرفته است که ارزش امتحان‌کردن را دارند. اگرچه که اکثر آن‌ها برای کاربران غیرحرفه‌ای چندان حیاتی نیستند.

در نهایت اینکه اگر با در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب ویندوز جدید مایکروسافت تصمیم به آپدیت آن گرفتید، می‌توانید با مراجعه به قسمت Update  & security در بخش تنظیمات از انتشار آپدیت دستگاه‌تان باخبر شوید.

مرتبط با : مایکروسافت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز