آنچه باید درباره وام های بانک سرمایه بدانید

بانک سرمایه در عقود اسلامی مختلف وام‌های مختلفی را به مشتریان واجد شرایط اعطا می‌کند. افرادی که متقاضی وام از بانک سرمایه هستند باید درباره شرایط تسهیلات دهی اطلاعات کافی به دست آورند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک سرمایه به عنوان یکی از نهادهای خصوصی کشور در قالب فروش اقساطی، مرابحه، مشارکت مدنی، خرید دین و مضاربه به مشتریان خوش حساب و واجد شرایط خود وام می‌دهد. در این گزارش انواع وام های بانک سرمایه برای اطلاع بیشتر خوانندگان توضیح داده می‌شود؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

فروش اقساطی

قرارداد فروش اقساطی شامل واگذاری عین کالا به بهای معلوم به دیگران، طوری که تمام یا قسمتی از قیمت آن به اقساط مساوی یا غیرمساوی در سررسیدهای معین دریافت می‌شود. این قرارداد برای تولید، ماشین آلات، وسایل حمل و نقل، کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل و تاسیسات و همچنین مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار کاربرد دارد.

آریاک سفر

مرابحه

عقدی که به وسیله آن عرضه کننده بهای تمام شده اموال و خدمات را به اطلاع متقاضی می‌رساند و سپس با اضافه کردن مبلغ یا مقدار سودی آن را به صورت نقدی، نسیه دفعی یا اقساطی به صورت مساوی یا غیرمساوی در سررسیدهای معین به متقاضیان واگذار می‌کند.

مرابحه ابزار مهمی برای تامین مالی نیازهای خانوارها به هر نوع کالا مثل لوازم خانگی، اجناس مصرفی و کالاهای باداوم است.

مشارکت مدنی

قرارداد مشارکت مدنی شامل درآمیختن سهم نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به نحو مشاع است. افراد از سود این قرارداد طبق قرارداد بهره‌مند خواهند شد.

خرید دین

خرید دین قراردادی است که به وسیله آن شخص ثالث، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی آن از داین خریداری می‌کند. مبلغ اسمی همان رقم درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری است و میزان دین را نشان می‌دهد. اسناد و اوراق تجاری هم به سندهایی گفته می‌شود که مفاد آن از طلب حقیقی متقاضی حکایت می‌کند.

با توجه به تعریف‌های مذکور، وام خرید دین آن است که بانک، شخص ثالث، با اعطای تسهیلات، نسبت به خرید اسناد و اوراق تجاری صادر شده از طرف اشخاص حقوقی و حقیقی اقدام کند و قیمتی کمتر از مبلغ اسمی مندرج شده را به داین بپردازد و وجه مورد نظر را در سررسید مشخص به بدهکار اعطا کند.

مضاربه

قرارداد مضاربه یکی از عقود معین قانون مدنی است که به وسیله آن تسهیلات لازم در اختیار اشخاصی که به تجارت و بازرگانی اشتغال دارند، قرار می‌گیرد. در پایان مهلت قرارداد، سود حاصل از فعالیت تجاری طبق قرارداد بین دو طرف تقسیم می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک سرمایه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز